loading...

siscocity

... بازدید : 113 چهارشنبه 23 مرداد 1398 زمان : 18:25 نظرات (0)

می دانستید اکسیژن خالص موجود در هوای کیش، بیشتر از دیگر جاهای دیدنی ایران است! همین موضوع باعث شده تا آلودگی هوا در کیش، کمتر از باقی مناطق کشورمان باشد. پس بهترین زمان سفر به کیش را انتخاب کنید و چمدان خود را ببندید. اما چه زمانی به کیش بروید تا با خریدهایتان در قرعه کشی شرکت کنید؟ آن دسته از مسافرانی که بهترین فصل سفر به مروارید خلیج فارس را نمی دانند با ما همراه باشند.

تصور کنید که به کیش رفته اید و قصد دارید تا یکی از آرزوهای خود را که غواصی در خلیج فارس است، تحقق ببخشید. به ساحل و مراکز غواصی کیش می روید اما به شما گفته می شود که فصل غواصی تمام شده است و نمی توانید غواصی کنید. چه احساسی خواهید داشت؟ این اتفاق برای خود من در سفر به کیش افتاده است. به من گفته شد که به دلیل وجود فراوان عروس های دریایی و زمان نامناسب نمی توانید غواصی کنید.

این مقاله به شما خواهد گفت که چه زمان هایی برای سفر به جزیره توریستی کیش مناسب است. در نتیجه با بدترین زمان ها برای سفر به کیش هم آشنا خواهید شد. دلایل سفر خود را مشخص کنید و مطمئن باشید پس از خواندن این مقاله، مناسبترین فصل برای رفتن به کیش را انتخاب کرده اید.

اسکله های در جزیره کیش-بهترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوایی

آب و هوای جزیره کیش اولین نکته ای است که باید به آن توجه کنید. اختلاف دمای این جزیره در تمام طول سال گاهی به ۹ درجه می رسد و رطوبت بالایی دارد. دمای صفر درجه را در کیش تجربه نمی کنید و گفتن جمله «هوا سرد است» در این جزیره بی معنی است. به دلیل شرجی بودن آب و هوای کیش، بارندگی در این جزیره بسیار اتفاق می افتد. اگر هنوز به جزیره نرسیده باشید، باران ناخوشایند و اگر در جزیره ساکن شده باشید، یک نعمت سفر است.

اگر زمان ورود شما به کیش هوا بارانی و طوفانی باشد، حرکت کشتی ها به سمت اسکله کیش ممنوع می شود. در این مواقع باید تا زمانی که آب و هوای کیش دوباره آفتابی شود، در بندرگاه آفتاب یا بندر چارک منتظر بمانید. گاهی این انتظار تا فردای آن روز طول می کشد. بنابراین حتما آب و هوا را قبل از سفر به کیش بررسی کنید.

آب و هوای این جزیره آزاد در هر فصل از سال متفاوت است. هر چند که تغییرات آب و هوایی هر یک از فصل ها، بسیار است اما در مجموع می توان خصوصیات کلی برای هر فصل کیش در نظر گرفت. آب و هوایی که بتوان آن را بهترین زمان سفر به کیش دانست، کاملا بستگی به هدف شما از سفر به این جزیره دارد.

بنابراین آب و هوای جزیره را در فصل های بهار، تابستان، پاییز و زمستان توضیح می دهیم تا بتوانید فصل مورد علاقه خود برای سفر به کیش را انتخاب کنید. اگر بین دو جزیره کیش یا قشم نمی دانید کدام یک را انتخاب کنید، می توانید پس از خواندن مطلب مقایسه دقیق کیش و قشم تصمیم خود را بگیرید. هر فصل کیش را بررسی می کنیم.

عکس از خلوت ترین سواحل کیش -بهترین زمان سفر به کیش

سفر به کیش در نوروز و بهار، خنک و تعطیل

یکی از فصل های پر طرفدار ما ایرانی ها برای سفر، بهار است. چرا که هم هوا عالیست و هم نوروز و زمان بیشتری برای سفر داریم. در لیست سفرهای خود برای نوروز، کیش را هم قرار دهید. اما چرا بهار را برای بهترین زمان سفر به کیش معرفی می کنیم؟ در تمام ماه های بهار، آب و هوای کیش ملایم است و هنوز بادهای شدید و بارش های تند هوای شرجی تعدادشان کم است. بیشتر ایرانی ها فروردین را به دلیل تعطیلات بیشتر، انتخاب می کنند. در اردیبهشت هنوز از رطوبت زیاد هوا خبری نیست و می توانید این ماه را هم برای مسافرت به کیش انتخاب کنید.

 

تابستان، بهترین فصل برای شنا در کیش

تابستان کیش، آب و هوایی گرم و بسیار شرجی دارد اما از باران خبری نیست. گرمای بیش از حد این جزیره بیابانی گاهی به ۵۰ درجه در بعضی از نقاط هم می رسد. بنابراین بهترین زمان سفر به کیش برای افرادی که از گرما فراری اند، نخواهد بود و بدترین فصل سفر این افراد است. جدای از این گرما و رطوبت هوا، باز هم آمار گردشگران ورودی به کیش در تابستان قابل توجه است. اما چطور چنین اتفاقی می افتد؟ چون که هنوز انگیزه سفر به جزیره با انواع جشنواره ها و قرعه کشی ها وجود دارد. در ضمن این فصل برای تفریحات ساحلی و استراحت در آفتاب برای عاشقان آفتاب و ساحل، عالیست. اگر تابستان نتوانستید سفر کنید، پاییز در راه است.

برای اطلاعات آب و هوایی کیش به صورت سالانه می توانید به سایت holiday-weather.com مراجعه کنید. همچنین سایت هایی همانند هواایران هستند که آب و هوای کیش را در هفته جاری نشان می دهند. این سایت ها را قبل از خرید بلیط هواپیمای کیش نگاهی بیندازید.

بهترین زمان سفر به کیش در تابستان و قایق های جزیره

تخفیف های بهترین زمان سفر به کیش در پاییز

آب و هوای کیش در فصل پاییز بسیار گیج کننده است. رطوبت هوا تا ۶۰ درجه می رسد و نه تابستان را دارید و نه بهار را! هوای پاییز کیش با بارندگی فراوان و زود تاریک شدن هوا همراه است. قطعا بهترین زمان سفر به کیش پاییز نیست اما با ترفندهایی سعی می کنند، گردشگران را به این جزیره بکشند. ترفند هایی مانند جشنواره های تخفیف پاییزی، تخفیف ۵۰ درصدی روز کیش (مصادف با ۲۰ آبان) و ارزان شدن هتل ها بسیار کارساز است.

مهر ماه هوای کیش هنوز گرم و شرجی همانند تابستان است و بارندگی در هر روز اتفاق نمی افتد. ماه آبان آب و هوایی مابین مهر و آذر دارد و آذر نیز همانند زمستان پرباران است. زمان های محدودی برای بازدید و گشت و گذار در محیط باز جزیره دارید اما نگران نشوید! مراکز خرید کیش بیشتر سرپوشیده و آماده ارائه تخفیف های پاییزی هستند. می توانید با خواندن مطلب مراکز خرید کیش دغدغه پیدا کردن بهترین بازار و خرید را از بین ببرید.

 

سفر به کیش در زمستان، ارزان ترین فصل سفر

کیش در تمام فصل زمستان پر از روزهای بارانی است. باران هایی که بی مهابا شروع به باران می کنند و اگر برای آن آماده نباشید در کسری از ثانیه، مثل موش آب کشیده می شوید. فصل زمستان کیش را به کسانی که دوست دارند در ساحل آفتابی بنشینند و موهیتو سفارش دهند، پیشنهاد نمی کنیم. دمای هوا بین ۹ تا ۲۲ درجه در شبانه روز متغیر بوده و هوای سرد و خنک زمستان یکی از دلایلی است که آن را به بهترین زمان سفر به کیش تبدیل می کند. دیگر خبری از دمای ۵۰ درجه تابستان نیست و آب و هوای این جزیره عضو سازمان جهانی گردشگری معتدل است.

این هوای معتدل در ماه اسفند که به بهار نزدیک تر است، زمان بیشتری برای بازدید از جاذبه های کیش به شما می دهد. جاذبه هایگردشگری کیش می تواند مقصدهای شما را در گردش های جزیره مشخص کند.

خیابان بارانی کنار مراکز خرید کیش-بهترین زمان سفر به کیش

مهر و آبان، بهترین ماه های پرسه در مراکز خرید کیش

بیشتر تخفیف های خرید در کیش را در فصل پاییز دارید. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که خرید را خیلی دوست دارند، در پاییز به کیش بروید. اتفاقا در این فصل برای بلیط هواپیما و رزرو هتل کیش قیمت های ارزان تری خواهید پرداخت. پس هزینه بیشتری برای خرید دارید. چه برسد به اینکه در جشنواره های تخفیف ۵۰ درصدی مراکز خرید هم شرکت کنید. انواع قرعه کشی ها و جوایزی که در مراکز خرید کیش برای گردشگران گذاشته می شود، یکی از مزیت های سفر به کیش است. می توانید با خواندن مطلب مراکز خرید کیش، دغدغه پیدا کردن لباس مناسب برای سفر به کیش و البته خرید سوغاتی های کیش را از بین ببرید.

 

بهترین زمان تور کیش با قیمت مناسب و برای تفریح

ورزش های آبی مانند سوار شدن روی قایق های موزی یا غواصی را ترجیح می دهید؟ پرواز با چتر بر فراز دریای خلیج فارس هیجانی دارد که بیشتر جوانان به دنبالش هستند اما گاهی بزرگسالان هم، آن را تجربه می کنند. در تمام روزهای سال که هوا در جزیره آفتابی باشد، می توانید انواع ورزش های آبی و حتی کویری را در کیش انجام دهید. روزهایی که هوا بارانی است، تمام مردم جزیره به مناطق سرپوشیده می روند و دیگر خبری از تفریحات ساحای نیست. پس اواسط پاییز و زمستان کیش را فراموش کنید. اواخر زمستان یعنی اسفند و تمام ماه های بهار برای جذاب ترین ورزش های آبی در جزیره کیش مناسب هستند.

غواصی در آبهای خلیج فارس در بهترین زمان سفر به کیش

زمان برگزاری جشنواره های کیش

تابستان را بهترین فصل سفر به کیش ندانستیم اما این موضوع همیشه صادق نیست. به خاطر آب و هوای گرم و خشک جزیره کیش و گرمای شدید تابستان این جزیره، تعداد گردشگران کیش کم می شود. برای همین، در فصل تابستان جذابیت هایی را به این جزیره افزوده اند. جذابیت‌هایی مانند برگزاری انواع جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی تابستانی با جوایز و تخفیف‌های بسیار و البته قیمت های ارزان! این جشنواره ها که از ۱۵ تیر ماه هر سال تا ۱۵ شهریور ادامه دارد، گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

انواع جشن ها و کارناوال های پر از هیجان، جنگ های شادی، تئاتر و کنسرت های موسیقی، ورزش های آبی و ساحلی، زیباسازی های محیط شهری جزیره و بسیاری دیگر در تابستان انتظار شما را می کشد. بنابراین بهترین زمان سفر به کیش برای برنده شدن در جوایز نقدی و غیر نقدی، تابستان است.

آکواریوم و دلفیناریوم کیش برای تفریح-بهترین زمان سفر به کیش

خلوت ترین فصل سفر به کیش، برای افراد درونگرا

بهترین زمان سفر به کیش برای افرادی که آرامش و تنهایی در ساحل برایشان اهمیت دارد، اسفند یا اواسط پاییز است. در اسفند از هوای خنک مروارید خلیج فارس به همراه سواحلی خلوت و هزینه های ارزان بهره مند خواهید شد. اگر وسط هفته به این جزیره بروید، ممکن است به تعداد انگشتان دستتان گردشگر ببینید. سواحل تفریحی جزیره کیش را بشناسید و در زمان سفر خود از قدم زدن روی شن های ساحل لذت ببرید.

 

  • در چه مواقعی سفر به کیش ارزان تر تمام می شود؟

در ماه مهر، اواخر فروردین و مرداد ماه می توانید ارزان ترین تور کیش یا ارزان ترین بلیط هواپیمای این مقصد گردشگری را پیدا کنید. فصل های پر بارش یعنی نیمه دوم سال، نه تنها بهترین زمان سفر به کیش هستند بلکه ارزان ترین فصل های سفر به جزیره هم محسوب می شوند.

 

  • چه زمانی هایی برای غواصی در کیش مناسب است؟

همه طول سال می توانید برای غواصی به سایت های غواصی کیش بروید اما صبح زود بروید. یادگیری غواصی و آمادگی شما برای غواصی زمان می برد. پس اگر بعد از ظهر بروید، امکان غواصی نخواهید داشت. چرا که هوا هم زودتر تاریک می شود و شما چیزی از زیبایی های عمق دریا نخواهید دید. بهترین ساعت روز برای غواصی قبل از ظهر و هنگامی است که خورشید در بالای آسمان قرار دارد.

خلوت ترین و بهترین سواحل ماسه ای کیش در سفر-بهترین زمان سفر به کیش

در هر صورت صحبت راجع به بهترین زمان سفر به کیش کاملا به علاقه مندی ها و هدف سفر شما وابسته است. خرید برای شما در اولویت است یا شنا در خلوت ترین سواحل کیش را می خواهید؟ به تماشای کنسرت در کیش می روید یا شرکت در کلاس های ویژه کیش را می پسندید؟ برای تصمیم گیری بهتر، پیشنهاد می دهیم راهنمای سفر به کیش را بخوانید تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید. هنوز سوال های بی پاسخ فراوانی دارید؟ سوالات خود را در مورد سفر به کیش برای ما مطرح کنید و کامنت بگذارید. تجربیات سفر خود را به مروارید خلیج فارس و منطقه آزاد کیش با دیگران به اشتراک بگذارید.

... بازدید : 88 چهارشنبه 23 مرداد 1398 زمان : 18:21 نظرات (0)

برای دیدن یکی از چند خیابان ثبت شده ی ایران در آثار ملی باید به رامسر بروید! به هر حال این شهر یکی از زیباترین مناطق شمال ایران است و دور از ذهن نیست که بلوار رامسر که یکی از قدیمی ترین و البته زیباترین بلوارهای کشور است در آن قرار داشته باشد. این پیاده راه زیبا از جنگل و کوه شروع شده و با رسیدن به دریا به پایان می رسد.امروز شما خواهید فهمید که این بلوار چه زمانی ساخته شده و اصلا چه سرگذشتی داشته، چه فصل و زمانی برای رفتن به آن مناسب است، چه تفریحاتی را می توانید در آن انجام دهید، جاذبه ها و رستوران های اطرافش کدام ها هستند و اصلا چگونه باید به آن بروید.خیلی وقت ها شده که در سفر به جایی زیبایی آن مکان تمام حواس شما را به خود جلب کرده اما درباره ی تاریخچه و حتی ظرفیت های آن مکان اطلاعات خاصی را نداشته اید. ما امروز در الی گشت می خواهیم تا شما را به صورت کاملی با این بلوار زیبا آشنا کنیم پس با ما در ادامه همراه باشید.

یک روز بهاری در بلوار رامسربلوار رامسر، از ۸۸ سال پیش تا به الان!

اگر تا به حال به رامسر رفته و در این بلوار قدم گذاشته باشید، آن قدر درگیر زیبایی های اطرافتان و از همه مهم تر حس خوب و مثبتی که در فضا موج می زند می شوید که شاید اصلا حتی به صورت حدودی هم متوجه نشوید که بلواری که در آن در حال قدم زدن هستید، در حدود ۸۸ سال از عمر ساخت آن می گذرد! اصلا جریان ساخت بلوار معلم که اسم رسمی و ثبت شده ی آن است بر اساس گفته های منابع مختلف به زمانی باز می گردد که؛ مسئولین وقت شهر تصمیم به این گرفتند که این بلوار را در سال ۱۳۱۰ بسازند که مراحل اولیه ی ساخت هتل قدیمی و معروف شهر رامسر را شروع کرده بودند. البته اوائل شکل استفاده از این بلوار به شکل و صورت فعلی نبود و از آن به عنوان خطی برای عبور و مرور ماشین ها استفاده می شد. در جریان تحولاتی که این منطقه داشت، در یکی از روزهای دهه ی ۵۰ بود که دیگر اجازه ی تردد ماشین ها در این قسمت از شهر داده نشد و استفاده از آن به عنوان یک پیاده رو تغییر داده شد. زمانی بلوار رامسر ماهیت خود را پیدا کرد که در دو طرف آن آسفالت شد و کانالی برای هدایت آب ها در اطراف آن ساخته شد.نمایی از صبح های بهاری بلوار رامسربا این که در زمان اعمال این بهینه سازی ها از عمر این مکان ۴۰ سال می گذشت اما تازه زمانی بلوار معلم جان گرفت که این تغییرات در آن اعمال شد. از همان زمان بود که مردم شهر برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود دیگر به این مکان سر سبز و زیبا وسط شلوغی های شهر سر می زدند. آن قدر از این مکان خاص استقبال شد و به اهمیتش پیش مردم اضافه شد که در سال ۱۳۵۲ و در پنجمین روز دی ماه، نام این بلوار را با شماره ی ۱۵۲۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت کردند و این در حالی است که خیلی کم پیش می آید که نام خیابان و یا معبری در بین آثار ملی ثبت شده قرار بگیرد.

بلوار رامسربهترین زمان برای بازدید از بلوار رامسر چه وقت است؟

برای رفتن به بلوار معلم رامسر بهترین زمان از نظر افراد با سلیقه های مختلف می تواند متفاوت باشد! از لحاظ آب و هوایی، بهترین زمان برای رفتن به این پیاده راه و در کل شهر رامسر؛ فصل بهار و همچنین اوایل فصل پاییز است. البته فصل تابستان هم گزینه ی بدی نیست اما همانطور که خودتان هم می دانید، هوای رامسر در این فصل شرجی است. حتی اگر طرفدار هوای مه گرفته و کمی تمِ بارانی و زمین های خیس خورده هستید، فصل پاییز و قبل از شروع زمستان و سردی هوا یکی از زیباترین صحنه هایی است که در بلوار معلم می توانید ببینید. اگر برایتان سوال است که چه ساعتی از روز به این مکان بروید باید بگوییم که؛ صبح، ظهر و شب این جاذبه این نقطه از شهر با هم متفاوت است. بلوار رامسر صبح ها پر از هوای تازه و سر زندگی است و هر چه که روز به سمت بعد از ظهر و عصر می رود، محیط آن شلوغ تر می شود و در نهایت شب ها هم یک محیط بسیار روشن و زیبا و خانوادگی می شود. شب های این بلوار به خاطر جلوه ای که نور چراغ ها می دهند، بسیار معروف است.

مردم در حال تفریح کردن در بلوار رامسردر بلوار معلم رامسر چه تفریحاتی می توانید انجام دهید؟

اولین کاری که پیشنهاد می کنیم که در بلوار رامسر انجام دهید، قدم زدن و تنش زدایی از وجودتان در این مسیر سر سبز و به شدت مثبت است! این که دور تا دور شما را شمشادهای بلند اما هرس شده و درخت های سر به فلک کشیده ی نخل و توسکا تا ۲ کیلومتری روبرویتان را گرفته باشد و در نهایت شما را به دریای خزر برساند، خیلی زیباست. بازدید از هتل قدیمی رامسر که در قسمت شمالی بلوار قرار دارد، پیشنهاد بعدی ما برای گشت و گذار و تفریح در این مکان است. این هتل و بلوار چنان با هم نزدیک هستند و تاریخشان با همدیگر گره خورده که اگر بخواهید مثلا از بلوار دیدن کنید، انگار که باید از هتل قدیم هم بازدید کنید.نمایی کلی از بلوار معلم رامسر و ساحل توسکابعد از هتل قدیم هم تنها با چند قدم به باغ رامسر می رسید. باغ رامسر در واقع همان کاخ مرمر است و در گذشته یکی از اقامتگاه های سلطنتی به حساب می آمده است. به هر حال با حفظ جزئیات گذشته، این باغ امروزه ظاهری بسیار زیبا و سر سبز دارد که گشت و گذار در آن خالی از لطف نیست. اگر از پیاده روی هم خسته شدید، اشکالی ندارد چون یک ساختمان آبی را در پیش رو دارید که تا قبل از سال ۵۷ کاربری دیگر داشته اما امروزه دیگر سفره خانه ای سنتی است که پذیرای همه ی شهروندان و گردشگران مختلف است و هر چیزی که بخواهید را برایتان فراهم می آورد. پیشنهاد بعدی ما به شما رفتن به پلاژ توسکا و شهربازیآن است که در همسایگی دریای خزر قرار دارد. این ساحل از آن جاهایی است که همیشه می توان در آن و محیط اطرافش خوش گذراند و حتی در رستوران ها و کافه های آن استراحت کرد و از فضا لذت برد.

سفره خانه ی رامسر و نمای ان ار بلوار رامسربه این رستوران ها در اطراف بلوار رامسر سر بزنید

در اطراف این بلوار، رستوران های مختلف و متنوعی وجود دارند که سر زدن به آن ها را قطعا به شما پیشنهاد می کنیم.

غذاهای محلی را در رستوران امیر رامسر بخورید

این رستوران با داشتن محلی آرامش بخش و بسیار تمیز، پذیرای کسانی است که آن را برای امتحان کردن غذایی با طعم محلی و یا حتی سنتی ایرانی انتخاب کرده اند. این رستوران همه روزه از ساعت ۹:۳۰ دقیقه ی صبح الی ۰۰:۳۰ بعد از نیمه شب باز است. آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، بلوار باهنر

دستپخت یک بانوی شمالی را در رستوران بانوی شمال بخورید

رستورانی ساده و صمیمی اما با غذاهایی بسیار خوشمزه و خانگی، تعبیر مناسبی از رستوران بانوی شمال است. آدرس: استان مازندران، شهر نوشهر، بلوار رزاقی

غذاخوری با کباب های خوشمزه در رستوران برادران رامسر

کسانی که به این رستوران مراجعه کرده اند از فضای بزرگ و بسیار تمیزش و همچنین کباب های خوشمزه اش بسیار تعریف کرده اند و به همین خاطر فکر می کنیم که ارزش امتحان کردن را داشته باشد. این رستوران از ۶ صبح تا ۱۱ شب باز است. آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، بلوار بسیج

رستوران برادران در رامسراین جاذبه ها همگی در اطراف بلوار رامسر هستند!

از آن جایی که بلوار رامسر نقش یک معبر مهم و پر رفت و آمد را در این شهر دارد، پر بیراه هم نیست که بسیاری از جاذبه های مختلف قدیمی و جدید در کنار آن شکل گرفته باشد. در ادامه مختصری از این جاذبه ها برای شما می گوییم.

هتل قدیم رامسر، ساختمانی کاملا اروپایی در رامسر

یکی از قدیمی ترین هتل های استان مازندران که نامش در آثار ملی ایران هم ثبت شده، همین هتل قدیمی شهر رامسر است. این هتل که قرار بود یکی از نشانه های تجدد و تمدن و با حفظ شاخصه های باستانی و حتی نظامی در ایران باشد، طولی نکشید که یکی از معروف ترین هتل ها و اقامتگاه ها در استان مازندران و شمال ایران شد. طراحی داخلی هتل قدیم بر اساس گفته های منابع موجود توسط مهندسان انگلیسی و طراحی نمای بیرون و محیط اطراف آن را ایتالیایی ها انجام داده اند گرچه که؛ اعمال سلیقه ی آلمانی ها هم در آن دیده می شود. عکس هایی که از زاویه ی شمالی بلوار معلم گرفته شده اند همگی دارای یک شیروانی قرمز رنگ هستند که رابطه ی تنگاتنگ آن ها را با هم نشان می دهد. وقتی که بر روی پله های هتل قدیم بایستید و یا از داخل آن به بلوار پیش رویتان نگاه کنید، یک نمای بسیار کامل از آن خواهید داشت. در ضمن، مدیریت این هتل اعلام کرده از آن جایی که این مکان را در فهرست آثار ملی ثبت کرده اند، تصمیم دارند که این هتل را تبدیل به موزه کنند.نمایی از هتل قدیم رامسرنمایی از هتل قدیم رامسر

کاخ مرمر، مجموعه ای دیدنی از آثار هنرمندان ایرانی و بین المللی

این کاخ یکی از قدیمی ترین سازه های رامسر است که در سال ۱۳۱۶ ساخته شد. کاخ سلطنتی، باغ رامسر و کاخ موزه ی مرمر تنها برخی از لقب های اختصاصی این سازه ی زیبا در همسایگی بلوار رامسر هستند. مساحت ساختمانی که در محوطه ی این باغ وجود دارد، ۶۰ هزار متر مربع است و یکی از با شکوه ترین ساختمان های شمال ایران و مازندران است. از ویژگی های ینای کاخ مرمر این است که از جنس سنگ مرمر است و ایوانش ۴ ستون حجاری شده دارد.  البته دو مجسمه به شکل ببر در دو طرف پله های پشت کاخ نیز قرار گرفته است. در محوطه ی باغ هم انواع گیاهان و درخت های مختلفی قرار گرفته که از بین آن ها می توانیم به انواع نهال های اصلاح شده ی مرکبات و درختان بلند کاج است. کاخ مرمر امروزه به عنوان موزه ی تماشاگه راز که محلی برای حفظ و نگهداری آثاری از هنرمندان معروف ایرانی و بین المللی است، شناخته می شود. یکی از این درخت های کاج که در محوطه ی جلویی یاغ قرار گرفته، دارای ارتفاع ۲۳ متری است و به آن چهار شاخ می گویند.

حوضچه ی کاخ مرمرم رامسر در یک روز آفتابیساحل توسکا سرا، مجموعه ای از انواع تفریحات برای همه!

ساحل توسکا سرا همان جایی است که شهربازی توسکای شهر رامسر در آن قرار گرفته و اتفاقا انتهای بلوار معلم رامسر هم به آن ختم می شود. این ساحل و یا به عبارت دیگری پلاژ معروف، یکی از محبوب ترین جاهایی است که گردشگران و مسافرانی که به رامسر می روند، از آن خیلی استقبال می کنند. در ساحل توسکا سرا می توانید از تفریحاتی مثل؛ اسب سواری، رفتن به شهربازی توسکا، فروشگاه گردی و خرید سوغاتی، تیراندازی و شنا کردن را در برنامه های خود داشته باشید. می توانید تا هر زمان که بخواهید از این ساحل و امکاناتش استفاده کنید و اوقات خوبی داشته باشید.

شهربازی ساحل توسکادر بازدید از بلوار معلم این نکات را به یاد داشته باشید!

  • ظهرها مخصوصا در فصل تابستان برای قدم زدن به این بلوار نروید، خیلی گرم است.
  • بلوار پارکینگ اختصاصی ندارد.
  • نزدیک ترین پمپ بنزین به شما در فاصله هی ۲٫۵ و ۲٫۱ کیلومترس شما قرار گرفته است.
  • اگر عکاسی دوست دارید و معمولا هم سلفی زیاد می گیرید، شما در این بلوار بهترین محیط و تصویر پس زمینه را دارید.

نمایی از صبح های بهاری بلوار رامسرچطوری به بلوار معلم رامسیر بریم؟

برای رفتن به بلوار رامسر از هر کجای شهر که باشید می توانید سوار تاکسی شوید و تنها به راننده بگویید که می خواهید به بلوار معلم بروید و خیلی راحت و تنها چند دقیقه ی بعد جلوی این پیاده راه قرار بگرید. به همین راحتی! آدرس: استان مازندران، شهرستان رامسر، بلوار معلم

پوشش گیاهی بلوار رامسرسخن آخر!

همه چیز را درباره ی این که بلوار معلم در شهر رامسر کجاست و اصلا چه شد که به وجود آمد را گفتیم. این که چه فعالیت ها و تفریحاتی را می توانید انجام دهید و جاذبه های اطراف این بلوار چه جاهایی هستند را هم برایتان نام بردیم. پیشنهاد می کنیم که برای این که به دیگر جاذبه ها و اماکن شهر رامسر بروید، مطلبدر رامسر کجا برویم را هم مطالعه نمایید. اما در کنار تمام این مطالب باید بگوییم که اگر قصد دارید تا به جز شهر رامسر به دیگر نقاط شمال ایران هم سفر کنید، مطلب بهترین مناطق شمال برای مسافرت می تواند ایده ها و پیشنهادهای خوبی را به شما درباره ی ادامه ی مسیرتان در شمال کشور بدهد. در آخر از شما می خواهیم تجربه ی خود از سفر به رامسر و حضورتان در بلوار معلم رامسر را برای ما کامنت کنید.

... بازدید : 62 چهارشنبه 23 مرداد 1398 زمان : 18:16 نظرات (0)

۷٬۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، جای تعجب نیست که بیش از ۴۵ میلیون نفر هر سال به ترکیه سفر می کنند.

ویژگی‌ های فرهنگی مشترک، غذاهای سازگار، نزدیک بودن، قیمت مناسب و لازم نبودن ویزا باعث شده گردشگران ایرانی زیادی به  خصوص در فصل تابستان به ترکیه سفر کنند. با توجه به این که ترکیه شهرهای ساحلی زیادی دارد که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند انتخاب بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر کمی دشوار است. در این مطلب با الی گشت به آنتالیا، کوش آداسی، بدروم، مارماریس، آلانیا، ازمیر و استانبول سفر کنید و با ویژگی های هر کدام از آن ها آشنا شوید.

برای مثال آنتالیا شور و هیجان بیشتری دارد و مارماریس پر از آرامش است. ازمیر دیدنی های تاریخی و مراکز خرید زیادی دارد و استانبول هم که پر از جاذبه و سرگرمی های مختلف است. پس از خواندن این مطلب می توانید بهترین شهر ساحلی ترکیه برای سفر تابستانی خود را انتخاب کنید.

بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر در تابستانآنتالیا ، شهر ساحلی ترکیه برای تمامی مسافران

آنتالیا که در کنار ساحل دریای مدیترانه قرار دارد خودش به چهار منطقه اصلی به نام های کمر، بلک، لارا و سیده تقسیم می‌ شود. که برای آشنایی بیشتر با آن ها پیشنهاد می کنیم مطلب بهترین مناطق آنتالیا را ببینید. این شهر پر از هتل های جور واجوریست که بسته به قیمتشان تعداد خدماتی که ارائه می دهند بسیار متفاوت است. برای هر بودجه و سلیقه ای هتلی مناسب پیدا می شود. انواع و اقسام تفریحات دریایی و شبانه برای ساکنان و مسافران درنظر گرفته شده و خلاصه شور و هیجان شهر بسیار زیاد است.

پارک های آبی بزرگ، موسیقی زنده شبانه، هتل های لوکس دارای سواحل اختصاصی و دیگر امکانات هیجان انگیز از جمله سرگرمی های شهر است. آنتالیا برای خرید هم شهر مناسبی است و مراکز خرید فراوانی دارد، بخشی از برندهای معروف هم در شهر شعبه دارند. البته اگر اهل خرید هستید باید در انتخاب هتلتان دقت کنید. بیشتر هتل های ۵ ستاره که دارای ساحل اختصاصی آرام و خلوت هستند معمولا با شهر فاصله دارند و دسترسیشان به مراکز خرید کمی دشوار است.

دلایل اصلی گردشگران برای سفر به آنتالیا

  • هتل های عالی
  • سواحل زیبا
  • طبیعت خیره کننده
  • غذاهای خوشمزه
  • جاذبه های تاریخی
  • تقابل سنت و مدرنیته در محله های شهر قدیمی

آنتالیا شهر ساحلی ترکیه برای تمامی مسافران

کوش آداسی شهری ۳۰۰۰ ساله

کوش آداسی در کنار سواحل دریای اژه است و می توان گفت اشتراکات زیادی با آنتالیا دارد. این مورد از شهرهای ساحلی ترکیه هم پر از هتل های متنوع است. سرگرمی های بسیاری هم دارد ولی تفریحات هیجان انگیزش مانند سافاری، پارک های آبی، پالاگلایدر و … به نسبت بیشتر هستند.

کوش آداسی مراکز خرید متعددی دارد اما باید بگوییم مقصدی فوق العاده برای خرید نیست. مراکز خریدش (نسبت به مراکز خرید فراوان کشور ترکیه) کم هستند و بیشتر بازارهای محلی دارد. اگر طرفدار بازارهای محلی باشید این جا لوازم سنتی و صنایع دستی زیادی را خواهید یافت. باید بگوییک کوش آداسی فرودگاه ندارد و فرودگاه شهر ازمیر نزدیک ترین راه برای رسیدن به آن است.

قدمت بسیار شهر باعث شده دیدنی های تاریخی بسیاری که بیشترشان از دوران رم باستان به جا مانده اند داشته باشد و می توان گفت این جا برای علاقه مندان به تاریخ در کنار استراحتی ساحلی بسیار مناسب است.

دلایل اصلی گردشگران برای سفر به کوش آداسی

  • سواحل آفتابی
  • جزیره پیگون و موزه‌ اش
  • پارک‌ های آبی آدالاند و آکوافانتزی
  • نزدیکی به ازمیر
  • غارها و مناظر طبیعی

کوش آداسی شهری ۳۰۰۰ ساله

 

بدروم ، محل قرار گیری یکی از عجایب هفتگانه جهان

شهر تاریخی بدروم، آرامگاه هالیکارناسوس یکی از عجایب هفتگانه جهان را در دل خود جای داده است. سازه ای که حدود ۳۵۰ سال پیش از میلاد مسیح ساخته شد. از سال ۱۹۴۰ گردشگران این مورد از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه را کشف کرده اند و هر روز بر تعدادشان افزوده می شود. همین امر باعث شده که هتل های زیاد با ستاره های مختلفی در شهر ساخته شود.

کشتی های بزرگ و قایقرانی در سواحل شهر تردد می کنند و خود اهالی ترکیه برای سپری کردن تعطیلاتشان این جا می آیند. اگرچه زمان شنا کردن تنها بین خرداد تا اوایل شهریور ماه است اما در تمام طول سال هوای معتدلی دارد و سفر به آن خالی از لطف نیست.

اگر بخواهید در کنار استراحت در ساحل و بازدید از بناهای تاریخی خرید هم بکنید می توانید به مراکز خرید شهر سری بزنید. مراکز خرید بزرگی که قطعا در سفری ۷ یا ۸ روز فرصت نمی کنید در همه شان خرید کنید. برای اطلاع از بهترین مراکز خرید بدروم پیشنهاد می کنیم مطلب بهترین مراکز خرید بدروم را بخوانید.

دلایل اصلی گردشگران برای سفر به بدروم

  • سواحل گرم و آفتابی
  • قایق سواری و ورزش‌ های آبی
  • حمام آفتاب روی ماسه های داغ
  • دیدنی های تاریخی
  • تئاتر باستانی بدروم و فستیوال‌ هایش

نمایی از شهر ساحلی ترکیه بدروممارماریس، بهشت آبی مدیترانه

مارماریس ساحل پر آرامش و خودمانی ترکیه است و راه رفتن در نوار ساحلی آن شبیه به شهرهای شمالی کشور خودمان و ساحل متل قو است. پیاده رو در امتداد ساحل کشیده شده و قدم زدن در آن یکی از سرگرم کننده ترین تفریحات شهر است. جمعیت شهر کم است و بیشتر افرادی که می بینید گردشگران هستند.

منظره پیش رویتان درخت های سرسبز و سربه فلک کشیده و دریایی آرام است. این جا به نسبت هیاهو و تفریحات آبی کم تر است (نه این که نباشد) اما محیطی بسیار خانوادگی و آرامش بخش دارد. غواصی کردن و تماشای ماهی های رنگارنگ از تفریحات محبوب مردم در شهر ساحلی است. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های شهر پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۵ جاذبه معروف مارماریس را مطالعه کنید.

دلایل اصلی گردشگران برای سفر به مارماریس

  • مناظر بهشتی
  • سوحلی کریستالی و آرام
  • غذاهای خوشمزه
  • شب های سر زنده
  • آرامش

مارماریس، بهشت آبی مدیترانه

آلانیا، کوه زیبای رومی ها

آلانیا حدود ۱۱۵ کیلومتر با شهر آنتالیا فاصله داشته و آب و هوایی تقریبا شبیه هم دارند. این شهر هم سواحل تماشایی بسیاری دارد که یکی از آن ها مورد علاقه ملکه مشهور مصری کلئوپاترا بود و به همین خاطر هم این نام را برایش انتخاب کرده اند. موج سواری، قایق رانی، رفتن به رودخانه، جمعه بازار و البته طبیعت شگفت انگیز جزو سرگرمی های منطقه هستند. بیشتر گردشگران بخاطر خلوتی این جا را انتخاب می کنند.

البته خلوتی در این جا تنها به این معنی است که توریست های آن نسبت به شهرهای ساحلی ترکیه کمی کم تر هستند. در این شهر نیز هتل های متنوع زیادی وجود دارد که با کیفیت های متفاوت از مهمانانشان پذیرایی می کنند.

آنالیا شهر ساحلی کمتر شناخته شده ترکیهازمیر، شهری در کنار ساحل دریای اژه

ازمیر سومین شهر بزرگ کشور ترکیه در کنار سواحل دریای اژه ساخته شده است. شهر باغ های زیتون و جنگل های کاج، که علاوه بر گردشگری صنعتی و بندری هم هست. ازمیر خودش فرودگاه دارد و برای خرید انتخاب بسیار مناسبی است. شهر پر از مراکز خرید متنوع با قیمت های مختلف است و هرچیزی بخواهید در آن پیدا می شود. اینجا خودش فرودگاه دارد و دیگر نیازی به ترانسفر ندارید.

این جا علی رغم بزرگ بودنش خبری از هیاهوی استانبول نیست و زندگی با آرامش سپری می شود. هزینه های آن نسبت به ترکیه و آنکارا کم تر است و البته رستوران های زیادی هم دارد. مسیر دوچرخه سواری در امتداد ساحل، برگزاری فستیوال های بزرگ سالانه، برج ساعت، بازارهای سنتی و مساجد قدیمی از جمله سرگرمی ها و دیدنی های شهر هستند.

 

ازمیر، شهری در کنار ساحل دریای اژه

استانبول، محل تقابل قاره ها

نمی شود فهرستی از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه نوشت و نامی از استانبول نیاورد. اگرچه حال و هوای آن با سایر شهرهای نام برده بسیار متفاوت است اما باز هم شهری زیبا در کنار اقیانوس است که بخشی از آن در قاره اروپا و بخشی دیگر در آسیا است. این جا هم ساحل هایی برای شنا کردن و استراحت پیدا می شوند اما شهری پرهیاهو است و خبری از آرامش نیست.

اگر به استانبول می آیید حیف است از دیدنی های بسیارش، خیابان های شلوغش، رستوران های خوشمزه اش، بازارهای متنوع و مراکز خرید شیکش، مساجد قدیمی اش، جاذبه های تاریخی اش و … بازدید نکنید.

این جا هم پر از هتل و اقامت گاه های مختلف است اما دیگر خبری از خدمات آل و یوآل نیست (نباید هم باشد)، شما بیشتر زمانتان را در حال گشت و گذار هستید و تنها برای خواب و استراحت و خوردن صبحانه در هتلتان هستید. اگر قصد سفر به استانبول را دارید می توانید تور استانبول را از سایت الی گشت خریداری کنید.

 

استانبول، محل تقابل قاره ها

 

  • برای سفر آنتالیا را پیشنهاد می دهید یا کوش آداسی؟

هر دو شهر بسیار زیبا و دیدنی هستند و گردشگران زیادی دارند، برای مقایسه بیشتر می توانید مطلب کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا؟ را بخوانید.

  • ارزان ترین زمان سفر به شهرهای ساحلی ترکیه کی است؟

بدون شک با سرد شدن هوا قیمت سفر هم کم می‌ شود، اما اگر می خواهید از تفریحات دریایی و ساحل هم استفاده کنید پیشنهاد ما اویل خرداد ماه و اوایل اردیبهشت است. (حتما از قبل وضعیت آب و هوا را چک کنید)

  • کدام شهر از همه سرگرم کننده تر است؟

اگر به دنبال سرگرمی هستید باید استانبول یا ازمیر را انتخاب کنید، سایر شهرها بیشتر روی سواحلی آرام و استراحت تمرکز دارند.

 

در این مطلب بهترین و پرگردشگرترین شهرهای ساحلی ترکیه را معرفی کردیم و دیدیم هر کدام برای چه دسته افرادی مناسب تر هستند. امیدواریم شما هم انتخابتان را انجام داده باشید و بدانید قصد سفر به چه شهری را دارید.

اگر تجربه سفر به این شهرها را دارید نظر خود را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 110
  • بازدید سال : 744
  • بازدید کلی : 4,182