loading...

siscocity

... بازدید : 52 سه شنبه 24 فروردین 1400 زمان : 15:45 نظرات (0)

شهر شیراز یکی از شهرهای زیبا در ایران در فصل بهار خصوصا اردیبهشت ماه است، سالانه خیلی مردم از ایران که در ایام نوروز مسافرت نرفته اند اردیبشهت ماه عازم شیراز شهر عشق و زیبایی میشوند

اگر شما نیز میخواهید به شیراز مسافرت کنید میتوانید از طریق سایت ایران هتل آنلاین هتل خود را رزرو کنید

در ادامه با استفاده از منبع خبرگزاری قدس درباره سفر به شیراز در بهار 1400 مطالبی رو عنوان کردیم

هتل‌های شیراز

هتل‌های بسیاری در شیراز هستند که در عید نوروز و نیز در فصل بهار و دیگر ایام سال پذیرای مهمانان و توریست‌ها هستند، آشنایی با برخی از  به اسکان شما در این شهر شاعرانه بسیار کمک میکند  به همین منظور قبل از معرفی باغ های شیراز خیلی خلاصه برخی از هتل های این شهر را معرفی کرده ایم و در انتهای مطلب نحوه رزرو هتل های شیراز را نیز توضیح داده ایم.

هتل‌های شیراز چه از نظر رفاهی و چه از نظر امکانات هرکدام مزیت‌های مختلفی دارند.

هتل بزرگ شیراز، هتل چمران شیراز، هتل سنتی درباری و هتل ارم شیراز از هتل های معروف و لوکس این شهر هستند که در موقعیت‌های خوبی در شیراز بنا شده‌اند.

باغ‌های شیراز

شیراز یکی از مقصدهای مسافران و گردشگران در فصل بهار است و باتوجه به این که این شهر پر از بناهای تاریخی و دیدنی است، بسیاری از گردشگران به این شهر سفر می‌کنند. این شهر دارای باغ‌های بسیاری است که در فصل بهار مشتاقان زیادی را به سمت خود می‌کشاند و جلوه بسیار زیبایی به شیراز می‌دهد. در ادامه برای آشنایی بیشتر برخی از باغ های شیراز را معرفی کرده ایم.

... بازدید : 52 چهارشنبه 29 بهمن 1399 زمان : 15:00 نظرات (0)

سالانه مسافران زیادی از نقاط مختلف جهان به سنگاپور سفر می کنند زیرا این کشور به با وجود آنکه کشور کوچکی است اما جاهای دیدنی زیبایی دارد که در ادامه به معرفی برخی از ان ها خواهیم پرداخت.

یونیورسال استودیو سنگاپور

یونیورسال استودیو سنگاپور

سنگاپور به داشتن یکی از سرگرم کننده ترین پارک های ماجراجویی در جهان معروف است. با داشتن مضامین مختلف با شهرت جهانی، استودیوهای جهانی سنگاپور در جذب گردشگر از سراسر دنیا بسیار ممتاز بوده اند. این پارک دارای 24 سواری عمده همراه با 7 منطقه موضوعی است. از بزرگسالان گرفته تا کودکان، نمایش ها و سرگرمی ها برای همه فراهم شده است. استودیوی یونیورسال سنگاپور که عمدتا با فیلم های هالیوود در ارتباط است، قطعاً می تواند به عنوان پارک رویایی همه مردم شناخته شود. این پارک از مناطق با مضمون منحصر به فرد ساخته شده تا مناظر دیدنی و تماشایی در افق شهر. پارک یاد شده شما را به دنیای مینی هالیوود می برد.

یونیورسال استودیو سنگاپور در میان بهترین مکان ها برای بازدید در سنگاپور ذکر شده است. برخی از سواری هایی که می توانید در اینجا پیدا کنید شامل سواری ترانسفورماتور علمی تخیلی، سوار بر روی جاده شما را به یک سفر به مصر باستان پر از مومیایی، سوار قایق رودخانه با سرعت به عنوان یکی از برترین ورزش های آبی، جنگ تری دی و موارد دیگر است. به غیر از اتومبیل سواری، پارک دارای پیاده روی هالیوود، مینی نیویورک و غیره است.

باغ های کنار خلیج

باغ های کنار خلیج

باغ های کنار خلیج، چشم اندازهای جادویی از ساحل را ارائه می دهند. این مکان توریستی سنگاپور یک مکان باغبانی برنده جایزه است که در 101 هکتار زمین پراکنده شده و اساساً از دو منطقه مهم تشکیل شده است: باغ خلیج شرقی و باغ خلیج جنوبی. این باغ یکی از بهترین مکان ها برای بازدید گردشگران در سنگاپور است. باغ خلیج جنوبی یکی از باغ های گسترده است که شبیه گل ملی سنگاپور است. گلخانه چندین گونه از درختان که در باغ های عمودی شکوفا می شوند، یکی از مکان های زیبایی است که دیدن آن می تواند برای همه جالب باشد.

پارک حیات وحش شبانه سافاری

سافاری شبانه در سنگاپور دریچه خود را باز می کند و شما را به دنیای مهیج و هیجان انگیز دعوت می نماید. این مکان توریستی سنگاپور اولین پارک سافاری شبانه جهان است. سافاری یکی از مکان های توریستی است که بازدید از آن در سنگاپور می تواند تجربه جدیدی برای شما باشد. سافاری شبانه بیشتر از یک سافاری بوده و با حدود 2500 حیوان ساکن از یک هزار و 130 گونه مختلف، از جمله ببر مالایایی و مالایان تاپیر، شباهت زیادی به یک پارک حیات وحش دارد. این پارک دارای چهار مسیر پیاده روی شامل راهروی گربه ماهیگیری و راهروی لئوپارد است.

خلیج مارینا

خلیج مارینا

یکی از جاذبه های سنگاپور که صلاحیت آن را در لیست شهرهای فوق مدرن جهان می دهد، خلیج مارینا مملو از شاهکارهای معماری است. خلیج مارینا با بهترین گزینه ها برای صرف غذا در منطقه و یک هتل فوق العاده لوکس و مجتمع مجلل خرید با مارک های مختلف بین المللی، بسیاری از امکانات رفاهی را در اطراف خود داشته تا شما را به وجد آورد. در خيابان باغ های کنار خلیج از طبیعت و هوای تازه لذت ببرید یا هنگام خیس شدن در تفرجگاه ساحلی، آرام قدم بزنید چراکه انواع لذت ها در این خلیج وجود دارد. 

... بازدید : 45 پنجشنبه 16 بهمن 1399 زمان : 10:05 نظرات (0)

قشم یکی از بزرگترین جزیره های ایران است  که در فصول مختلف یکی  از مقاصد اصلی سفر برای ایرانیان است سفر به قشم به دلایل جاذبه های جذاب دیدنی در این جزیره به شدت خاطره انگیز است.

 البته نباید وجود بازارها و کالاهای فراوان و نسبتا ارزان در این منطقه را فراموش کرد که هم مغازه‌داران زیادی را از شهرهای بزرگ به این جزیره می‌کشاند و هم خیلی از مردم برای خرید لباس و مایحتاج سالانه‌ی خود به اینجا می‌روند.

جنگل ها یکی ازمهم ترین زیستگاه های جهان و یکی از زیباترین مظاهر طبیعت هستند. آن ها همچنین یکی از کهنسال ترین موجودات زنده روی زمین به شمار می روند و در حدود یک سوم سطح زمین را فرا گرفته اند.

یکی از جنگل های زیبای جزیره قشم جنگل حرا یا مانگرو است.

جنگل های مانگرو، زیستگاه گروهی از درختان و درختچه های پهن برگ هستند که در باتلاق ها و در امتداد کرانه های ساحلی و در مناطق حاره ای، در مصب رودخانه ها(محل برخورد آب شیرین و شور) می رویند. این گیاهان در منطقه جزر و مدی واقع هستند، جایی که خاک، رسوبی، ریز دانه، غرقاب و شور است. در زمان جزر این درختان بیرون از آب قرار می گیرند و تنها در زمان مد است که تاج این درختان بالاتر از سطح آب قرار می گیرد. در حال حاضر در حدود 110 گونه گیاهی به عنوان گیاهان مانگرو شناخته شده اند که تنها تعدادی از آن ها مانگروهای حقیقی به شمار می آیند.

... بازدید : 308 یکشنبه 27 بهمن 1398 زمان : 15:24 نظرات (1)

می‌شود گفت سفر در نوروز بهترین کار در بهترین زمان ممکن است. یعنی درست در روزهایی که تعطیلی دارد از سر و کول تقویم بالا می‌رود، تصمیم می‌گیرید به جاده بزنید و یک سفر درست و حسابی داشته باشید. یکی از پرطرفدارترین مناطقی که به شدت مورد هدف تیر مسافرهای نوروزی قرار می‌گیرد، شهرهای شمال کشور است، به طوری که بسیاری از شهرهای شمالی زیر سیل مسافرهای نوروزی غرق می‌شوند؛ مسافرهایی که ساعت‌ها توی ترافیک جاده می‌مانند و بعد از رسیدن به شهر مقصد هم به جای دیدن طبیعت، دریا و جنگل، هر طرف را که نگاه می‌کنند فقط و فقط آدم می‌بینند و بعد تا می‌آیند از مسافرتشان لذت ببرند، می‌بینند که تعطیلات تمام شده و باید در یک ترافیک سنگین، مسیر رفته را برگردند. بنابراین اگر می‌خواهید در نوروز به شمال کشور، سفر کنید اما از طرفی تحمل شلوغی و هیاهو را ندارید، در این مطلب همراه ما باشید تا از زیبایی شهرهایی پرده برداریم که کم‌تر اسمشان را شنیده‌اید و احتمالا تا به حال مقصد سفرهای شمالی‌تان نبوده است. خرید ویلا شمال با این همه زیبایی یک تصمیم درست و به جاست.
توریستی‌ترین شهرهای شمال گیلان رشت، ماسوله، فومن، لاهیجان و لنگرود است
و اما ساری، چالوس، کلاردشت، بابلسر، نور، محمودآباد و رامسر توریستی‌ترین شهرهای مازندران هستند که بد نیست کمی درباره جاذبه‌های دیدنی این شهرها بگوییم و بعد سری بزنیم به شهرهای خلوت شمالی!

معرفی جاذبه‌های گردشگری توریستی ترین شهرهای شمالی شلوغ و توریستی
رشت: شهر باران‌های نقره‌ای و چترهای رنگارنگ
اگر حتی تا به حال به رشت سفر نکرده باشید حتما تعریف پیاده‌راه فرهنگی سنگ‌ فرش شده‌اش را که به میدان شهرداری ختم می‌شود شنیده‌اید. این پیاده‌راه با مجسمه‌های پیرزن پرتقال فروش، پیرمرد عکاس، مرد صیاد و مجسمه‌های جذاب دیگر جان می‌دهد برای پیاده‌روی و عکاسی!

اگر این پیاد‌ه‌راه را از خیابان علم‌الهدی ادامه بدهید به سبزه‌میدان می‌رسید. پارک سبزه‌میدان پاتوق پیرمردهای بازنشسته است که همیشه برای بازی شطرنج و دومینو و یا بحث و گفت‌و‌گو دور هم جمع می‌شوند. اگر پیاده‌راه فرهنگی را از جهت مخالف خیابان علم‌الهدی ادامه بدهید به بازار رنگارنگ رشت می‌رسید و صدای ماهی‌فروش‌ها و میوه‌فروش‌هایی را که با آوازهای گیلکی از شما برای دیدن محصولاتشان دعوت می‌کنند، می‌شنوید. هم‌چنین پیشنهاد می‌کنیم از پارک ملت رشت، پارک جنگلی سراوان رشت، عمارت کلاه فرنگی، موزه میراث روستایی و بسیاری دیگر از جاذبه‌های رشت زیبا، دیدن کنید و لذت ببرید.
ماسوله: پلکانی در میان مه
شهر پلکانی “ماسوله” بهشتی ا‌ست در میان مه با خانه‌های زردرنگ و گلدان‌های شمعدانی. تنها قدم زدن در کوچه‌های پلکانی ماسوله می‌تواند شما را سرشار از لذت کند اما بااین‌وجود نمی‌شود جاذبه‌های دیگرش را هم نادیده گرفت ازجمله بازار ماسوله، موزه مردم‌شناسی، آبشار کوشم، پارک جنگلی، آبشار لارچشمه، ییلاق کوربار ماسوله، امامزاده عون بن محمد و قله شاه معلم.
فومن: شهر مجسمه‌ای
“فومن” شهری با مناظر طبیعی، چنارها، شالیزارها و مجسمه‌های دیدنی از زیباترین‌های گیلان است، سرزمینی با پیشینه تاریخی ۳۰۰۰ سال، با آب‌وهوایی مطبوع و خوراک‌های لذیذ. از جاذبه‌های دیدنی فومن می‌توان به قلعه رودخان، پارک فومن، روستای فوشه، غار خون فوشه، بقعه سبزقبا، منطقه حفاظت‌شده گشت رودخانه و سیاه مزگی و چشمه آب‌معدنی علی زاخونی و زمزمه اشاره کرد که پیشنهاد می‌کنم دیدنشان را از دست ندهید.
لاهیجان: شهر مست از عطر بهارنارنج و کوکی
“لاهیجان” شهر چای، کلوچه و بهارنارنج، با قدمتی ۸۰۰ ساله، شهری کوهپایه‌ای است که از شمال به دریای خزر می‌رسد. این شهر پر از جذابیت‌هایی است که چشم‌هایتان را خیره می‌کند ازجمله شیطان کوه و آبشار شیطان کوه، تالاب سوستان و امیرکلایه، استخر لاهیجان، بام سبز لاهیجان و شیخانبر.
ساری، چشم‌و‌چراغ مازندران
“ساری” مرکز استان مازندران و پرجمعیت‌ترین شهر این استان است. شهری با قدمت ۵۰۰۰ ساله که ملک‌الشعرای بهار از فروغِ علم و دانش، آن را چشم‌وچراغ مازندران ‌دانسته است. ساری جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار دارد دیدنی‌های همچون میدان ساعت، عمارت فاضلی، موزه کلبادی، مسجد جامع شاه عباسی، خانه رمدانی‌ها، سد شهید رجایی (سلیمان تنگ)، پارک جنگلی شهید زارع، پناهگاه حیات‌وحش میانکاله و … .
چالوس، درخشندگی عقیق سبز ایران
“چالوس” یکی از محبوب‌ترین شهرهای شمالی است که جاده زیبایش هر مسافری را به سمت خود می‌کشاند. شهرستان چالوس دارای دو بخش مرکزی و کلاردشت است. چالوس، کلاردشت و نمک آبرود از قطب‌های مهم گردشگری ایران محسوب می‌شوند، شهرهایی پر از جذابیت‌های طبیعی و تاریخی که از دیدن هیچ‌کدام سیر نمی‌شوید، مکان‌های طبیعی مانند آبشارهای اکاپل، سواسره و هریجان، پارک جنگلی چالوس، مرداب کندوچال پارک جنگلی نمک آبرود، تله‌کابین و تفریحات هیجان انگیز نمک آبرود، دریاچه سد دریوک، دریاچه ولشت، قله علم کوه، و مکان‌های تاریخی دیدنی مثل کاخ اجابت، کاخ چای خوران، بقعه سید محمد، کاروانسرای سر قله کندوان و کاروانسرای پای قلعه کندوان.

جاذبه‌های نگین بی‌بدیل مازندران
“بابلسر” از بنادر زیبا و تاریخی شمال کشور است، شهری خوش آب‌وهوا و مرکز تجاری شیلات و خاویار که با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی‌اش شهره‌ی ایران است؛ جاذبه‌هایی همچون پل معلق بابلسر، بقعه مشهور امامزاده ابراهیم، پارک وحش بابلسر، رودخانه بابلرود و اسکله‌های قایق‌رانی، منطقه ساحلی میرود-بابلسر (منطقه توریستی نمونه)، منطقه توریستی کرفون-بابلسر، شهرک ساحلی خزرشهر، سد لاستیکی عرب خیل.
دیدن عروس “سخت‌سر” ایران
“رامسر” (بانام قدیم سخت‌سر) شهری که با منظره‌هایی بکر و افسانه‌ای به عروس ایران مشهور است. رامسر در غربی‌ترین نقطه مازندران قرار دارد و دارای آب‌وهوایی دلپذیر با مناظر دل‌انگیزی از مزارع چای، شالیزارها، باغ مرکبات، چشمه‌ها و ساحل دریاست. از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی رامسر می‌توان به روستای جواهرده، تله‌کابین رامسر، بوستان جنگلی صفارود و منطقه ییلاقی گرسماسر اشاره کرد.

معرفی شهرهای شمالی خلوت و ناشناخته
همان‌طور که دیدید در ابتدای این مطلب از جاذبه‌های دیدنی توریستی‌ترین شهرهای شمالی ایران گفتیم، شهرهایی که بی‌تردید در نوروز از پر رفت‌وآمدترین و پرهیاهوترین شهرهای شمالی خواهند بود اما مطمئنا زیبایی‌های استان‌های شمالی فقط به این شهرهای شناخته‌شده خلاصه نمی‌شود. در ادامه مطلب برایتان از مکان‌های کمتر شناخته‌شده‌ای خواهیم گفت که در تعطیلات نوروز کمتر مورد توجه مسافران قرار می‌گیرند. بنابراین اگر شما جزء آن دسته از افراد هستید که در نوروز به دنبال خلوت و آرامش در این خطه سرسبز هستید خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید و نام این گنج‌های شمالی را به خاطر بسپارید.
زیبایی به وسعت “هزارجریب”
بخش هزارجریب منطقه‌ای کوهستانی است که از روزهای دور تا به حال، شامل مناطق کوهستانی شهرستان‌های بهشهر، نکا، ساری و شرق سوادکوه در استان مازندران می‌شود، هم‌چنین هزارجریب قسمتی از ناحیه کوهستانی شهرستان‌های سمنان و دامغان را هم دربرمی‌گیرد. هزارجریب بهشهر جزیی از این منطقه است که روستاهای پراکنده و کوچکی دارد.

... بازدید : 58 چهارشنبه 30 مرداد 1398 زمان : 10:10 نظرات (0)

«تنکابن» چهارمین شهرستان بزرگ مازندران محسوب می‌شود و در ۲۴ کیلومتری رامسر و ۶۰ کیلومتری چالوس واقع شده است.

درباره‌ی این شهر مملو از رمز و راز روایت‌های مختلفی وجود دارد که باعث شده تنکابن، به عنوان یکی از شهرهای افسانه‌ای مازندران شناخته شود و وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان نیز در این شهر سبب جذاب‌تر شدن هر چه بیشتر این گُلْ شهرِ مازندران نیز شده است.

تنکابنِ زیبا علاوه بر داشتن داستان‌ها و نقل قول‌های فراوان، به دلایل دیگری نیز معروف است. باغ‌های کیوی، پرتقال و چایِ این شهر در کل ایران زبان زد است؛ همچنین بزرگترین مرکز پروش انواع گل‌ و گیاه‌های رنگارنگ و زینتی درست در همین شهر می‌باشد و …

از شهسوار نگوییم برایتان که مرکباتش گوی رقابت را در این زمینه از رقبا برده و به عنوان بهترین شهر مرکباتی ایران شاخته می‌شود و طعم بهشتی آن هوش از سر آدمی می برد.

حال اگر ذره‌ای کنجکاویتان برانگیخته شده تا اندکی بیشتر درباره‌ی این شهر زیبا بدانید، هوزاس را در مقاله‌ی زیر همراهی کنید.

۱- غار آبی دانیال

غار آبی دانیال | هوزاس

درست در ۳۰ کیلومتری شرق شهر تنکابن، پدیده‌ای مملو از شگفتی قرار دارد که به «غار آبی دانیال» شهرت یافته. غار آبی دانیال پس از غار قوری قلعه‌ی کرمانشاه به عنوان دومین غار بزرگ رودخانه‌ای ایران شناخته می‌شود.

درون غار می‌توان جریان آبی گوارا را حس کرد که همانند دمای خود غار، بسیار سرد و خنک است و همچنین، منظره‌ای بسیار دیدنی را می‌توان مشاهده کرد که بواسطه‌ی مواد آهکی آویزان شده از سقف، بوجود آمده است. این منظره شامل قندیل‌هایی‌ست که بنا بر گفته‌ی محققان قدمتی بالغ بر چند میلیون سال دارد.

۲- پارک ملی خشکه داران

پارک ملی خشکه داران | هوزاس

امروزه با توجه به رشد شهری، معدود منطقه‌ای را می‌توان یافت که دارای پوششی کاملا بکر و تقریبا دست نخورده باشد، «پارک ملی خشکه داران» از این قبیل مناطق محسوب می‌شود که با داشتن پوششی کاملا منحصر به فرد به موزه‌ی بکری از تاریخ و طبیعت غرب مازندران مبدل شده، همچنین این منطقه حفاظت شده به‌ عنوان تنها جنگل جلگه‌ای و بکر از آخرین بازمانده‌های اکوسیستم‌های جنگلی جلگه‌ای شمال ایران به‌شمار می‌رود.

۳- جنگل دو هزار تنکابن

جنگل دو هزار تنکابن | هوزاس

چشمانتان را ببندید و قدم در این جنگل بگذارید و طبیعت را با تمامی وجود خود حس کنید، نهایتاً به این نتیجه خواهید رسید که تا چشم در این جنگل کار می‌کند چیزی جز سرسبزی دیده نمی‌شود و آب و هوای این جنگل باعث تبدیل شدن آن به خوش آب و هواترین منطقه‌ی سراسر ایران شده است؛ همچنین به جرعت می‌توان گفت، «جنگل دو هزار» جزو معدود ریه‌هایی‌ست که برای تنفس در ایران باقی مانده.

شاید برایتان جالب است که بدانید چرا اسمش دو هزار است؟ دو هزار به خاطر ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا به این نام خوانده می‌شود.

۴- چشمه آبگرم فَلَکده

چشمه آبگرم فلکده | هوزاس

وقتی می‌گویند تنکابن شهری همه چیز تمام است، این به معنای درست کلمه می‌باشد. «چشمه آبگرم فَلَکده» از آن دست جاذبه‌های طبیعی و درمانی این شهر به شمار می‌آید که هر ساله گردشگران زیادی را از گوشه گوشه‌ی ایران به خود جذب می‌کند.

از ویژگی‌های این پدیده‌ی طبیعی، نداشتن گوگرد و شرب بودن آن است که با آب‌تنی در آن می‌توان در درمان برخی از بیماری‌ها مانند دردهای مفصلی، نتیجه‌ی مناسبی را شاهد بود.

۵- روستای قلعه گردن تنکابن

روستای قلعه گردن تنکابن | هوزاس

«قلعه گردن» نامی‌ست بسیار عجیب و عجیب‌تر از آن نبودن حتی بقایای یک قلعه در این منطقه می‌باشد. این روستا که در استان مازندران قرار دارد و از توابع بخش خرم آباد شهرستان تنکابن به حساب می‌آید و برای دیدنش باید به غرب استان مازندران سفر کنین همچنین این روستای دوست داشتنی با داشتن آب و هوایی بسیار معتدل و دلنشین و زیبایی‌های بی‌نهایت دلنواز  لقب بهشت کوچک شمال ایران را از آن خود کرده است.

۶- پارک جنگلی چالدَره تنکابن

پارک جنگلی چالدره تنکابن | هوزاس

درست در ۱۸ کیلومتری جاده‌ی تنکابن، «پارک جنگلی چالدَره» با منظره‌ای منحصر به فرد و خیره کننده وجود دارد.

این ناحیه از شمال کشور دارای مساحتی بالغ بر ۹۴ هکتار، و در نقطه‌ی اتصال دو رود دوهزار و سه‌هزار قرار گرفته است. در واقع چالدَره، دره‌ای‌ست عمیق و سرسبز که می‌توان با حضور در آن آرامشی وصف ‌ناشدنی را تجربه کرد.

۷- آبشار سنگ بن چشمه تنکابن

آبشار سنگ بن چشمه تنکابن | هوزاس

«سنگ بن چشمه تنکابن» از آن دست مناطق خارق العاده‌ی تنکابن به محسوب می‌شود که دارای گونه‌های فراوانی چون توسکا، افرا و بلوط می‌باشد و از همه مهم‌تر این منطقه دارای آبشاری بکر به همین نام است که هارمونی رمز آلودی را با جنگل سوته‌چال، ایجاد کرده.

۸- پل چشمه کیله تنکابن

پل چشمه کیله تنکابن | هوزاس

«پل چشمه کیله» در شهر زیبای تنکابن واقع شده و ساخت آن در سال ۱۳۰۹ شمسی با طراحی مهندسین کشورهای روسیه و آلمان شروع و سال ۱۳۱۱ هجری شمسی به اتمام رسید.

همچنین این سازه‌ی کهن ایرانی دارای قدمتی برابر با دوران پهلوی اول است و به عنوان یکی از زیباترین پل‌های تاریخی کشور و نمادی از شهرستان تنکابن شناخته می‌شود.

۹- دشت دریاسر

دشت دریاسر | هوزاس

منطقه‌ای خرم درست در چند فرسخی روستای «عسل محله» به نام «دریاسر» واقع شده است. دریاسر در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و مرزی‌ست بین سرزمین‌های سبزِ پر از جنگل و کوه‌های پوشیده از برف الموت.

این دشت زیبا در  فصل بهار، میزبان گل‌های زردرنگ می‌شود و از این رو به بهشت اردیبهشت ایران معروف است: اما محلی‌ها به این دشت رنگارنگ دشت ستاره نیز می‌گویند زیرا نیمه شب‌‌ها و درست زمانی که آسمان خالی از هر گونه ابر است می‌توان دشت وسیعی از ستاره‌ها را در آسمان دریاسر دید و ساعت‌ها به آن خیره شد.

۱۰- آبشار تودارک

آبشار تودارک | هوزاس

از دیگر آبشار‌های باشکوهی که در نزدیکی تنکابن واقع شده، «آبشار تودارک» می‌باشد.

تودارک یکی از بلندترین آبشارهای گیلان و مازندران به ارتفاع تقریبی ۴۵ متر در دل کوهستان محسوب می‌شود که یکی از زیبا‌ترین چشم اندازهای مناطق شمالی ایران را برای طبیعت گردان فراهم آورده؛ همچنین آبشاری کوچک‌تر در همان مسیر به نام آبشار لیمرا قرار دارد که پیش از آبشار اصلی و به ارتقاع ۷ متر است و حوضچه‌ای را در دامنه‌ی این آبشار پدیدار کرده است.

... بازدید : 65 چهارشنبه 30 مرداد 1398 زمان : 10:07 نظرات (0)

رامسر با قرارگیری در حاشیه‌ی جنگلی کوه‌های سربه‌فلک کشیده‌ی البرز و دریای خزر، از چشم‌اندازی بکر و مثال‌زدنی برخوردار است و همین امر از دلایل محبوبیت آن در بین دیگر شهرهای شمالی کشور بوده و به «عروس شهرهای ایران»شهرت دارد.

«سخت‌سر»، نام پیشین غربی‌ترین شهر استان مازندران است که از شمال با دریای خزر، از جنوب با رشته‌کوه‌های البرز، از غرب با چابکسر و از شرق با تنکابن همسایه است.

وجود مناطق ییلاقی بسیار زیبا، قلل مخروطی، باغ‌های مرکبات، مزارع چای، شالیزارهای برنج، آبشارهای متعدد، بوستان‌های جنگلی، غارها، چشمه‌ها، دریاچه، ساحلی زیبا و خیره‌کننده، آب‌های گرم معدنی، چندین هتل‌ ساخته شده به سبک سنتی و مدرن و بهره‌مندی این شهرستان از آب و هوایی بسیار خوش از دیگر ویژگی‌های این شهر شمالی کشور است که باعث شده تا این شهر جایگاه مناسبی را در صنعت گردشگری بدست آورد و نیز در گروه مناطق برتر طبیعت‌گردی کشور قرار گیرد.

روستای جواهرده

دیدنی های رامسر

جواهرده، یکی از زیباترین مناطق گردشگری در رامسر با طبیعتی بکر، بی‌نظیر و مناظری چشم‌نواز است

از جاهای دیدنی رامسر، می‌توان از یک روستا به نام «جواهرده»، نام برد که همانند نامش همچون جواهری است در دل طبیعت استان مازندران و شهرستان رامسر که سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است.

این روستا در فاصله‌ی ۲۶ کیلومتری از رامسر قرار دارد و به‌واسطه‌ی طبیعت زیبا و بکر، چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد و خارق‌العاده، آب‌وهوایی دلنشین و مطبوع در بهار و تابستان و میهمان‌نوازی و فرهنگ غنی مردم این خطه از شمال کشور، همواره زبانزد مسافران و بازدیدکنندگان بوده است.

جواهرده را می‌توان از جذاب‌ترین مناطق گردشگری و شاهکاری از مخلوقات خداوند معرفی کرد که با آثار تاریخی که در خود جای داده، در بخش گردشگری تاریخی نیز مهم و قابل توجه است؛ مسجد آدینه با قدمتی حدود ۷ قرن و گورهای گبری از جمله دیدنی‌های تاریخی در جواهرده رامسر محسوب می‌شود.

تله کابین رامسر

رامسر

تله‌کابین رامسر تنها تله‌کابین در خاور میانه است که ارتفاعات جنگل و ساحل دریا را به یکدیگر پیوند داده است

«تله‌کابین رامسر»، بزرگ‌ترین تله‌کابین در سراسر کشور است که در فاصله‌ی ۵ کیلومتری از غرب شهرستان رامسر و در فاصله‌ی بسیار کمی از شهرستان چابکسر در استان گیلان قرار دارد و از کنار ساحل دریای خزر شروع شده و تا ارتفاعات جنگلی ادامه یافته است. این تله‌کابین با طولی بالغ بر ۲ کیلومتر دارای ۴۰ کابین است که به همت بخش خصوصی احداث شده است. این تله‌کابین عنوان تنها تله‌کابین در خاورمیانه است که ارتفاعات جنگلی و ساحل دریا را به یکدیگر متصل ساخته است. از امکانات ارائه شده در این مکان گردشگری می‌توان به واحدهای پذیرایی و مکان‌های تفریحی و گردشگری اشاره کرد که مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفته است.

«مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز»، نام رسمی تله‌کابین رامسر است که در گروه مجموعه‌ی کامل توریستی و در دو بخش در حال فعالیت است. بخش اول تله‌کابین در بخش پایینی کوه و در کنار ساحل است که با امکانات رفاهی و تفریحی همچون شهر بازی، پینت بال، پیست کارتینگ، باگی، کلوپ دریایی، ایستگاه تله‌کابین، اسکی روی آب، قایق‌سواری، مراکز تجاری، صنایع دستی، رستوران، شعب بانک‌های مختلف و ... پذیرای گردشگران است. بخش دوم نیز به شکل کلبه‌های لوکس جنگلی و سوئیت‌های وی آی پی (VIP)، مکان‌های گردشگری و تفریحی مختلفی از جمله مسیر پیاده‌روی جنگلی، سالن بازی، رستوران، بام رامسر و ... را در خود جای داده است.

بوستان جنگلی صفارود

رامسر

در فاصله‌ی ۹ کیلومتری از مسیر جواهرده به رامسر، «بوستان جنگلی صفارود»، قرار دارد که از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهرستان رامسر به‌شمار می‌رود. این منطقه‌ی گردشگری در دل دره، در مجاورت رود صفارود و در بخش پایینی جاده واقع شده است. «آب‌معدن»، نام دیگر این بوستان جنگلی زیبا و دوست‌داشتنی است که مکانی ایده‌‌آل برای گردهمایی خانواده‌های محلی هنگام ۱۳ فروردین محسوب می‌شود.

رامسر

از ویژگی‌های این منطقه می‌توان به مسیرهای بکر با چشم‌اندازهای ویژه و تماشایی اشاره کرد که مناظری زیبا و دیدنی را در این ناحیه برای مسافران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی، فراهم کرده است. وجود جنگل، رودخانه، چشمه‌های آب معدنی گرم و سرد و آب و هوایی دلپسند و مطبوع، از ویژگی‌های این بوستان است. همچنین آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، آب قابل استفاده و ... از جمله امکاناتی است که در بوستان جنگلی صفارود برای مسافران و گردشگران فراهم شده است.

منطقه ییلاقی گرسماسر

رامسر

«منطقه‌ی ییلاقی گرسماسر»، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهرستان رامسر با قدمتی بالغ بر ۱۰ قرن است که در بین گردشگران از محبوبیت و شهرت بسیاری برخوردار است. گرسماسر در واقع روستایی است با طبیعت زیبا، بهره‌مند از آب و هوایی دلپسند و از جاذبه‌های گردشگری متنوع که در فاصله‌ی ۴۰ کیلومتری از غرب رامسر قرار دارد. ارتفاع روستا از دریا ۲ هزار متر است و تحت تاثیر اقلیم کوهستانی قرار گرفته و همین امر سبب شده است تا زمستان در این روستا بسیار سرد و تابستان معتدل و خنک باشد.

رامسر

روستای کوهپایه‌ای گرسماسر، با بافت مسکونی پراکنده در شیبی ملایم استقرار یافته است. کوچه‌های پیچ در پیچ روستا و خانه‌های قدیمی آن با سقف‌های شیروانی و دیوارهای گل‌اندود، جلوه‌ی زیبایی از معماری سنتی و ساده روستا را به نمایش می‌گذارند. احاطه شدن روستای گرسماسر از دو جهت شمال و جنوب به رشته‌کوه البرز، از سمت شرق به روستای بزشی محله و از غرب به روستای رستم‌خیز، چشم‌اندازها و مناظر دیدنی زیبایی را برای این منطقه ییلاقی به ارمغان آورده است. وجه تسمیه این روستا برگرفته از نام «قلعه‌ی گرزمان سر»، از بناهای دوران «حسن صباح» و به معنای «مکانی در بالای بهشت»، است. احتمالا این نام به دلیل موقعیت قلعه روی آن گذاشته شده است که به مرور زمان به گرسماسر تغییر یافته است.

جنگل دالخانی

رامسر

جنگل دالخانی به دلیل مناظر فوق‌العاده زیبا و چشم‌اندازهایی مسحورکننده، به دالان بهشت لقب یافته است

«جنگل دالخانی»، از دیگر جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهرستان رامسر و استان مازندران است که در روستایی به همین نام قرار گرفته است. این جنگل بسیار زیبا و به صورت نیمه‌کوهستانی با ارتفاع تقریبی ۸۰۰ متر است که برخوردار از مناظر بکر و جاذبه‌های تماشایی و طبیعی است. جنگل دالخانی در فاصله ۳۰ کیلومتری از جنوب شرقی رامسر قرار دارد و به دلیل ارتفاع آن، انتخابی مناسب برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی است. مه غلیظ در این جنگل، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تماشایی آن است که خود به مهم‌ترین دلیل برای جذب مسافر و توریست به این منطقه تبدیل شده است.

«دالان بهشت»، لقبی است که از سوی گردشگران به این جنگل افسانه‌ای با درختانی سربه‌فلک کشیده، سرسبزی و خرمی و آب و هوایی مطبوع داده شده است. جنگل در جاده‌ی رامسر به تنکابن قرار گرفته و برای رسیدن به آن بهتر است که از جاده‌ی کتالم به هریس که به جاده‌ی میرزا کوچک‌خان نیز شهرت دارد، استفاده کرد. خروجی شهر رامسر نیز مسیر دیگری است که گردشگران را پس از ۷ کیلومتر طی کردن جاده‌ی آسفالته‌ی رامسر به تنکابن، به سه راهی جنت رودبار می‌رساند. سپس با پیمودن مسافتی حدود ۲۳ کیلومتر، وارد جنگل افسانه‌ای و رویایی دالخالی خواهند شد.

غار یاغی لوکا

در منطقه‌ای از شمال غربی شهرستان رامسر، پدیده‌ای طبیعی و جالب قرار دارد که از آن به «غار یاغی لوکا» یاد می‌شود. یاغی لوکا که به معنای «سوراخ راهزنان» است، در واقع چاهی است با دهانه‌ای نزدیک به ۳ متر که روی «کوه ایلمیلی» قرار دارد و طبق روایات مردم محلی، در گذشته از آن به عنوان مکانی جهت فرار اهالی «دژ ایلمیلی»، به سمت ساحل دریا استفاده می‌شد. هرچند به نظر می‌رسد که این غار مدت‌زمانی نیز مامن و پناهگاه دزدان و راهزنان و نیز افرادی که مخالف امرای محلی بوده و توسط حاکمان وقت، یاغی لقب میگ‌رفتند نیز بوده است. بنابراین می‌توان این غار را همانند دژی استوار و مستحکم درنظر گرفت.

دهستان جنت رودبار رامسر

 

«جنت رودبار» به یقین از زیباترین مناطق در ۶۰ کیلومتری از شهرستان رامسر و استان مازندران است که زیبایی‌های مناظر طبیعی و دیدنی‌های خارق‌العاده‌‌اش زبانزد هر گردشگر و مسافری است که برای یک مرتبه هم که شده، قدم در این منطقه از کشور نهاده است. جنت رودبار را که سرزمین «گل گاوزبان» نیز می‌نامند، از مناطق جذاب و فوق‌العاده تماشایی است که به عنوان یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین مناطق گردشگری رامسر، شناخته می‌شود.

رامسر

در این ناحیه‌ی ارزشمند گردشگری ییلاق‌های بسیار زیبایی مانند ییلاق اکراسر، چاک، چرته، ایزکی، نمکدره و جیررود وجود دارد که در عین زیبایی، برخوردار از آب و هوایی دلنشین و مطلوب است. همچنین حضور آبشارهای خروشان در جنت رودبار مانند آبشار آزارک، آبشار حسینیه، چاردر، خشکا، ریش بزار و هیسیان، این منطقه‌ی ییلاقی و گردشگری را در لیست پرترددترین مقاصد مسافرتی توریستی در بخش شمالی کشور، قرار داده است. پوششی از جنگل‌های انبوه، مزارع و چشم‌اندازهای طبیعی در کنار مه غلیظ در دهستان جنت رودبار، از دیگر ویژگی‌های این منطقه‌ی ییلاقی و گردشگری است.

آبشار ایج رامسر

رامسر

شهرستان رامسر به دلیل برخورداری از کوه‌های پربرف و نیز بهره‌مندی از بارندگی‌های فراوان فصلی، در گروه شهرهایی پرآب و مملو از آبشارهای خروشان قرار گرفته است. همین امر سبب شده است تا مناظری طبیعی بسیار زیبا با چشم‌اندازهای خارق‌العاده و مناطق بکر طبیعی در این منطقه ایجاد شود. «آبشار ایج» که به «آبشار ده‌قلو» نیز شهرت دارد، یکی از این جاذبه‌های طبیعی در شهرستان رامسر است که در فاصله‌ی کمی از روستای ایج، قرار گرفته است.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پدیده‌ی طبیعی می‌توان به آب فراوان آن و نیز فضاهایی در زیر سنگ‌های آبشار اشاره کرد که همانند غاری وسیع است. منطقه‌ای که آبشار ایج در آن قرار دارد، مملو از چشمه‌های خروشان، چشم‌اندازهای یخچال‌های دائمی خشم چال، دره‌ی تماشایی اشکور و پوششی از گیاهان معطر و مدهوش‌کننده است که آن منطقه را بسیار تماشایی و خیره‌کننده می‌کند. آبشار ایج بر اثر ذوب شدن برف‌هایی که روی کوه خشم چال که در ارتفاعات اشکورعلیا قرار دارد، ایجاد می‌شود.

غار گرگر لوکا

رامسر

یکی دیگر از غارهای زیبا و منحصربه‌فرد شهرستان رامسر، غار گرگر لوکا است که در شمال این شهرستان قرار دارد. این جاذبه‌ی طبیعی، دارای شیبی بسیار تند بوده و در مسیری بسیار سخت و در بسیاری نقاط، صعب‌العبور که در ارتفاعات کوه ایلمیلی است، قرار دارد. از ویژگی‌های این غار، چشم‌انداز خیره‌کننده و کم‌‌نظیر آن است.

کاخ مرمر رامسر

رامسر

کاخ مرمر رامسر، عمارتی قدیمی، متعلق به دوران پهلوی اول است که در سال ۱۳۱۶ هجری قمری به دستور رضا شاه پهلوی در باغی زیبا احداث شد. «کاخ سلطنتی رامسر»، نام‌ دیگر این میراث تاریخی کشور است که تا پیش از انقلاب اسلامی، به عنوان اقامتگاه خاندان پهلوی مورد استفاده قرار می‌گرفت. معمار این عمارت ارزشمند «هوانس اونیک قریبیان»، است که با مشارکت و همکاری معماران ایرانی و آلمان مراحل ساخت آن را به اتمام رسانده است.

معماری کاخ مرمر رامسر به سبک معماری بناهای اروپایی و به دستور رضاشاه ساخته شده است

در واقع این بنای تاریخی با معماری به سبک بناهای اروپایی ساخته و توسط گچبری‌های زیبا، مجسمه‌های سنگی و اشیا قدیمی و ارزشمند، تزیین شده است. کاخ درون باغی به مساحت ۶۰ هزار متر ساخته شده است که می‌توان آن را در گروه متنوع‌ترین باغ‌های ایران به دلیل بهره‌مندی از نهال‌های مرکبات اصلاح‌شده و گیاهان نادر تزئینی قرار داد. پس از انقلاب، این ساختمان به محلی برای حفظ و نگهداری آثار هنرمندان بزرگ ایرانی و خارجی تبدیل شده است که از آن به عنوان «موزه‌ی تماشاگه خزر»، یاد می‌شود. حضور درخت کاجی با ارتفاعی بالغ بر ۲۳ متر، مشهور به «چهار شاخ»که در سال ۱۳۹۲ هجری شمسی کاشته شده است، نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌سازد.

آبشار سیاسرت رامسر

رامسر

در فاصله‌ی ۳۵ کیلومتری از جنوب شهرستان رامسر، در مجاورت مسیر ارتباطی به منطقه‌ی ییلاقی جنت رودبار، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان مازندران قرار دارد که به «آبشار سیاسرت»، شهرت یافته است. این پدیده‌ی طبیعی را می‌توان در فاصله‌ی ۳۰۰ متر پایین‌تر از جاده‌ی اصلی جنت رودبار مشاهده کرد که فضای اطراف آن بهره‌مند از طبیعتی بی‌نظیر و بسیار تماشایی است. وجود رودخانه‌ی «چالک رود» در نزدیکی این آبشار، بر زیبایی منطقه‌ی پیرامون آبشار، تاثیر شگرف و سازنده‌ای داشته است. رودی به طول ۴۰ کیلومتر که از دامنه‌ی شرقی کوه سربه‌فلک کشیده‌ی سماموس سرچشمه گرفته و پس از طی مسافتی در کوه‌ها، دره‌ها و جنگل‌های منطقه به دریای خزر می‌ریزد.

قلعه مارکوه رامسر

رامسر

برفراز کوهی به نام «مارکوه» که به بام رامسر نیز شهرت دارد، یکی دیگر از آثار تاریخی کشور قرار گرفته که به «قلعه‌ی مارکوه»، شهرت یافته است. این بنای کهن در قرون مختلفی از جمله سوم تا ششم هجری و نیز هشتم هجری قمری به عنوان دژی نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت. متاسفانه اطلاعاتی در مورد قدمت دقیق این اثر تاریخی وجود ندارد، ولی اسنادی موجود است که از حیات این قلعه در نیمه‌ی نخست سده‌ی ششم هجری قمری حکایت دارد و با توجه به این مدارک، احتمال دایر بودن آن در قرون پیشین، به‌ویژه در زمان پیش از اسلام، وجود دارد. مساحت قلعه نزدیک به ۶۰۰ مترمربع است و عمده مصالح استفاده شده در ساخت آن سنگ، ساروج و گچ است. امروزه تنها ۴ حصار جانبی و برج‌های پشتیبان آن برجای مانده است و سازندگان آن را به گونه‌ای احداث کرده‌اند که یکصد سرباز به راحتی در آن جای می‌گرفت. جالب است بدانید که رون قلعه، قطعه سفال‌هایی شکسته کشف شده است که احتمال می‌رود، ساکنین آن آب مورد نیاز خود را از چشمه‌های دوردست تامین می‌کردند.

سد میجران

رامسر

در فاصله‌ی ۲۰ کیلومتری از شهرستان رامسر و ۵ کیلومتری از بخش جنوبی قله‌ی زیبای مارکوه، یکی از مکان‌های دیدنی و چشم‌نواز استان مازندران قرار دارد. «سد میجران»، نام این جاذبه‌ی گردشگری است که در حد واسط اربه کله و دالخانی و روی رودخانه‌ی «نسارود» که از ازاره سرریز می‌شود، ساخته شده است. از ویژگی‌های گردشگری در این منطقه می‌توان به طبیعت بکر و چشم‌اندازهای خارق‌العاده‌ی آن است که همانند بهشتی بی‌نظیر در استان مازندران و شهرستان رامسر، خودنمایی می‌کند. میجران از نوع سدهای سنگ‌ریزه‌ای با هسته‌ی بتن آسفالتی است که دارای تاجی به طول تقریبی ۱۹۰ متر و ارتفاعی حدود ۵ متر و نیم از سطح رودخانه است. منطقه‌ی سد میجران حفاظت‌شده است و مسافران و بازدیدکنندگان تنها می‌توانند از فاصله‌ای مشخص شده این منطقه و سد زیبا را مشاهده کنند که به حق بسیار تماشایی و تحسین‌برانگیز است.

آب گرم سادات محله

از دیگر جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهرستان رامسر، چشمه‌های آب گرم این شهرستان است که به دلیل وجود املاح معدنی در سراسر کشور معروف است. سادات محله یکی از مناطقی است که در فاصله‌ی ۵ کیلومتری این شهرستان قرار گرفته و به دلیل بهره‌مندی این ناحیه از آب‌های گرم معدنی با ویژگی‌های درمانی و دارویی، از جمله درمان بیماری‌های پوستی، دردهای عصبی و عضلانی و درمان روماتیسم، همواره میزبان جمع زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

... بازدید : 62 چهارشنبه 30 مرداد 1398 زمان : 10:06 نظرات (0)
حقیقت این است که طی سالیان اخیر، سفرهای شیشه ای براستی مرزهای خدمات گردشگری برای ایرانیان را تغییر داده و طی سالیان گذشته مسافران این شرکت خدماتی متفاوت را با هزینه هایی متفاوت تجربه کرده اند. شناخت بهتر نیازهای مشتریان و افتتاح دفتر هلند سفرهای شیشه ای (PersiaTravelMart) امکان فراهم کردن تورهای اختصاصی برای گروههای کوچک تا برنامه های بزرگ تجاری، ورزشی و تفریحی فراهم آورده است.
کلیه تورهای مندرج در ذیل، از جمله تورهای پرطرفدار سفرهای شیشه ای می باشد ولی اختصاصی کردن کلیه این تورها بر اساس نیاز شما امکانپذیر می باشد (تغییر تعداد روز، پرواز، خدمات حین تور، شهرها و درجه هتل)



تور دوازده روزه فرانسه، اسپانیا، و اتریش (شامل چهار شب پاریس، چهار شب در بارسلونا و سه شب در وین)

خدمات تور شامل:

  • یازده شب اقامت در هتلهای چهار ستاره با صبحانه
  • پرواز رفت و برگشت با ایران ایر
  • پرواز داخلی اروپا در مسیر های پاریس - بارسلونا و بارسلونا - وین
  • ویزای شینگن
  • ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی
  • تور لیدر فارسی زبان
  • سه بلیط هاپ آن و هاپ آف شامل بازدید از برج ایفل، شانزه لیزه، میدان کنکورد، استادیوم نیوکمپ، موزه گائودی، موزه کاتالونیا، پارلمان وین و اپرا
تور ده روزه فرانسه، هلند (شامل پنج شب اقامت در پاریس، چهار شب اقامت در آمستردام)

خدمات تور شامل:

  • نه شب اقامت در هتلهای چهار ستاره با صبحانه
  • پرواز رفت و برگشت با ایران ایر
  • قطار داخلی اروپا در مسیر های پاریس - آمستردام
  • ویزای شینگن
  • ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی
  • تور لیدر فارسی زبان
  • دو بلیط هاپ آن و هاپ آف شامل بازدید از برج ایفل، شانزه لیزه، میدان کنکورد، میدان دام، موزه الماس، موزه ونگوک، خانه رامبراند، خانه آنافرانک
تور نه روزه فرانسه، آلمان (شامل چهار شب اقامت در پاریس، چهار شب اقامت در فرانکفورت)

خدمات تور شامل:

  • هشت شب اقامت در هتلهای چهار ستاره با صبحانه
  • پرواز رفت و برگشت با ایران ایر
  • قطار داخلی اروپا در مسیر های پاریس - فرانکفورت
  • ویزای شینگن
  • ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی
  • تور لیدر فارسی زبان
  • دو بلیط هاپ آن و هاپ آف شامل بازدید از برج ایفل، شانزه لیزه، میدان کنکورد، خیابان زایل، بازارچه جنگ جهانی، بانکهای تجاری اروپا و ...
... بازدید : 58 چهارشنبه 30 مرداد 1398 زمان : 10:04 نظرات (0)
 
میدان نقش جهان:

این میدان تاریخی باشکوه در زمان شاه عباس اول در محل باغی به نام نقش جهان بنا شد. دراین میدان زیبا چهار اثر تاریخی منحصر به فرد را می توانیم مشاهده کنیم، سردر قیصریه در شمال، مسجد تاریخی امام در جنوب، مسجد شیخ لطف الله درشرق وعمارت عالی قاپودرغرب.

این میدان که در قلب اصفهان جای گرفته است، از جاذبه های دیدنی اصفهان است. دور تا دور میدان با حجره هایی احاطه شده که صنایع دستی اصفهان را به فروش می رسانند. وجود حوض آبی زیبا و آثار تاریخی ارزشمندی که در چهارگوشه ی آن خودنمایی می کنند، برجذابیت این میدان افزوده و آن را در تمام جهان به شهرت رسانده است.
میدان نقش جهان
 
 
سردر و بازارقیصریه:
این سردربزرگ و قوسی شکل که در ورودی اصلی بازار اصفهان قرار گرفته محل ورود به بازار قیصریه است. آثار نقش و نگارهای به جا مانده بر روی این سردر عظیم، حکایت از شکوه و جلال گذشته ی آن می کند. بازار قیصریه در دوران صفویه، بازاری پررونق و مهم بوده است، هنوز هم می توان دکان هایی با قدمت بسیار را درآن مشاهده کرد. امروزه دراین بازار صنایع دستی اصفهان به فروش می رسد.
سردر و بازارقیصریه
 
 
کاخ عالی قاپو:

این شاهکار معماری، بنایی است متعلق به قرن یازدهم. عالی قاپو که به معنای درگاه بلند است، در زمان شاه عباس صفوی ساخته شد. درآن زمان شاه با سفیران و بزرگان درعالی قاپو دیدارمی کرد. این بنا که 6 طبقه است و ساخت آن در چند مرحله صورت گرفته است، با دو راه پله ی مارپیچ و یک پلکان مستقیم به سایر طبقات منتهی می شود. هرطبقه ی آن دارای تزئینات مخصوص به خود است. درطبقه سوم ایوانی با یک حوض مرمری وجود دارد. طبقه ی ششم که به تالار صوت معروف است، تالاری است با گچ بری های زیبا و طوری طراحی شده که نوای موسیقی در آن طنین زیباتری پیدا می کند.

آدرس: اصفهان، ضلع غربی میدان نقش جهان
کاخ عالی قاپو
 
 
مسجد امام:

آن چه این مسجد را تا این اندازه متمایز کرده است، تنها گنبد بلند آن نیست، بلکه هنر دست و نبوغ معمارهای ایرانی است که با خلق چنین اثری، توانمندی و چیره دستی خود را آشکار کرده اند. گنبد مسجد امام با تکنیکی ساخته شده است، که اگر کسی درمرکز گنبد صحبت کند، پژواک صدا درتمام صحن شنیده می شود. گنبد و چهارمناره و دو شبستان مسجد با چهار ایوان و حیاط احاطه شده است. مسجد محرابی مرمری و زیبا دارد و سردر مسجد نیز در نهایت درایت و ظرافت ساخته  و کاشی کاری شده است. این مجموعه ی زیبا در کنارهم به میدان نقش جهان جلوه ای باشکوه و معنوی بخشیده است.

آدرس: اصفهان، ضلع جنوبی میدان نقش جهان
مسجد امام
 
 
مسجد شیخ لطف الله:

این شاهکار هنر و معماری درضلع شرقی میدان نقش جهان قرار گرفته است، با گنبد مدور و بی مناره ای که نقش و نگارایرانی بر روی آن هنرنمایی می کند، گردشگران را مجذوب و مبهوت می کند. این مسجد زیبا ویژگی منحصربفردی دارد که آن را از مساجد دیگر متمایز کرده است و آن نداشتن مناره است، مسجد شیخ لطف الله شبستان یا صحن ورودی هم ندارد و به جای آن رواق کاشی کاری شده و زیبایی دارد که زینت بخش میدان نقش جهان است. طرح و رنگ و نقش و نورپردازی این مسجد آن قدر بی نظیر و خیال انگیز است که چشم از دیدن آن سیر نمی شود، بی شک این اثرمعماری شاهکاری است باشکوه و بی همتا که هربیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد.

آدرس: اصفهان، ضلع شرقی میدان نقش جهان، روبروی عمارت عالی قاپو
مسجد شیخ لطف الله
 

کاخ چهلستون:
کاخ و باغ چهلستون یکی ازمعروفترین آثار تاریخی اصفهان است، معماری این کاخ سلطنتی ترکیبی از معماری اصیل ایرانی و فرنگی است، درمقابل این کاخ زیبا استخری وجود دارد و انعکاس تصویر کاخ و ستون های آن در آب باعث شده، آن را چهل ستون بنامند. باغ چهستون یکی ازمجموعه باغ های نقش جهان دوره ی صفوی است. کاخ و باغ چهلستون محل برگزاری جشن ها و پذیرایی ازمهمانان بوده و دیوارهای تالارهای آن مملو از نقاشی های سبک مینیاتور می باشد. تصاویر جنگ چالدران و جنگ کرنال در تالار آیینه، جلوه ی خاصی به این تالار بخشیده است. دراین کاخ موزه ای وجود دارد، که اشیا، کتب و دست نوشته های اصفهان قدیم درآن حفظ و نگهداری می شود.

آدرس: اصفهان، شرق خیابان چهارباغ پایین، جنوب خیابان سپه، غرب میدان نقش جهان
کاخ چهلستون
 

عمارت هشت بهشت:
هشت بهشت عمارتی است بسیار دلنشین و زیبا، که در میان باغی از باغ های نقش جهان ساخته شده است، امروزه این باغ به پارک زیبایی تبدیل شده وعمارتی که روزگاری زیباترین کاخ عالم نام داشت، همچنان در میان این پارک جلوه گری می کند. عمارت هشت بهشت طرحی هشت پهلو دارد، نماد عدد هشت در تعداد اتاق ها، آجرهای کف وحوض مرکز بنا دیده می شود، این کاخ دو طبقه دارد ودیوارهای آن پوشیده از گچ بری ها و نقاشی ها و گل های رنگارنگ است، سقف آن پوشیده از مقرنس های گچی خوش آب و رنگ است، ایوان، رواق ها، اتاق ها وپنجره های این عمارت همه در نهایت زیبایی و هماهنگی طراحی و ساخته شده اند. دیدن این بنای روح بخش قلب و روح انسان را مملو از آرامش و لذت می کند، و هنر و معماری بی نظیر ایرانی را برای گردشگران مشتاق متجلی می کند.

آدرس: غرب خیابان چهار باغ عباسی، مقابل خیابان شیخ بهایی
عمارت هشت بهشت
 

سی و سه پل:
یکی از نمادهای معروف شهر اصفهان سی و سه پل است، این پل که به پل الله وردیخان و پل جلفا نیز معروف است، در گذشته محل برگزاری جشن ها بوده و امروزه تفرجگاه مردم اصفهان و گردشگران است. این پل قدیمی، که سراسر آن پوشیده از رواق های طاقی شکل و قوسی است، روزگاری زینت بخش زاینده رود پرآب و خروشان بوده است. سی و سه پل همیشه زیباست، درهنگام غروب سی سه پل افسانه ای با نورپردازی زیبایش دل ها را به شور و هیجان درمی آورد ودلتنگی و خستگی را از دل ها بیرون می کند.

آدرس: میدان انقلاب، خیابان چهارباغ عباسی
سی وسه پل
 

منارجنبان:
همان طور که از نامش پیداست، مناره ای متحرک و در طول تاریخ این جنبش عجیب سیل گردشگران کنجکاو و مشتاق را به سوی خود کشانده است. بنای منارجنبان بنایی است، ساده و خشتی و درعین حال شگفت انگیز و رازآلود. این بنا دارای یک ایوان به سبک دوره ی مغول و دومناره است که برروی مقبره ی یکی از عرفای قرن هفتم به نام عموعبدالله کارلادانی ساخته شده است. آن چه باعث شهرت این بنا شده این است که با تکان دادن یکی از مناره ها، مناره ی دیگر هم به حرکت درمی آید. با پلکانی مارپیچ می توان به بام و مناره ها دسترسی پیدا کرد، درداخل هرمناره هم17 پله وجود دارد که به بالای مناره منتهی می شود.

آدرس:اصفهان، خیابان آتشگاه
منارجنبان
 

کلیسای وانک:
این کلیسا از مهم ترین جاذبه های شهر اصفهان محسوب می شود. نام اصلی آن وانک آمنا پرکیچ است و درزمان شاه عباس دوم ساخته شده است. این کلیسای تاریخی عبادتگاه ارمنیان است و درمحله ی جلفا قرارگرفته است. این کلیسا دارای دو گنبد است. این گنبدها به تقلید از سبک معماری ایرانی به شکل مدور ساخته شده اند. سقف ها و دیوارهای عبادتگاه کلیسای وانک با نقاشی های بسیار زیبایی پوشیده شده است، این نقاشی ها همه روایت ها و تصاویری از انجیل هستند و در میان آن ها می توان به تصاویری از تولد عیسی و بهشت و جهنم اشاره کرد. دراین کلیسا موزه و کتابخانه ای وجود دارد که ارزش تاریخی دارند. در موزه ی این کلیسا اشیا و کتاب های قدیمی مانند: نسخه های خطی وتابلوها، سازها، زیورآلات، منسوجات و...نگهداری می شوند.

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی، کوچه ی نظر شرقی، کوچه ی آلفرد، کلیسای وانک
کلیسای وانک
 

آتشکده:
آتشگاه اثری است باستانی وکهن که برفرازکوهی به این نام قراردارد. این آتشکده متعلق به دوران ساسانی است، درگذشته آتشکده ها محل انجام مراسم مذهبی و حفظ و نگهداری آتش مقدس بوده است. درباره ی تاریخ دقیق احداث این آتشگاه، اطلاع دقیقی در دسترس نیست، اما تاریخ شناسان دریافته اند که این بنا درطول تاریخ دارای کاربرد بوده است. بنای آتشگاه استوانه ای شکل و خشتی است. این آتشگاه در محلی واقع شده که کاملا مشرف به اطراف است .هفت پنجره ی بزرگ و یک در ورودی دارد و در طراحی آن به این نکته توجه شده، که آتش مقدسی که درآن افروخته می شود، از بیرون قابل رویت باشد.

آدرس: اصفهان، ماربین، بلوار آتشگاه
آتشکده
 
 
باغ پرندگان:

این باغ دلپذیر و وسیع درمحله ی ناژوان و در ساحل زاینده رود قرارگرفته است و طراحی آن برای پرندگان مناسب و برای بازدید کندگان جالب و جذاب است. در این باغ بیش از 130 گونه پرنده ی گوناگون یافت می شود. این باغ با توجه به نیازهای زیست محیطی پرندگان طراحی و ساخته شده است. برکه، صخره، قفس های شیشه ای و آهنی فضاهایی هستند که برای پرندگان مختلف بر اساس سبک و اقلیم زندگی آن ها ساخته شده اند، مثلا برکه برای پرندگانی مثل اردک و قو و صخره برای پرندگانی مثل تیهو و کبک مناسب است. همچنین فضای سبزی در این جنگل ایجاد شده تا پرندگان درآن آزادانه حرکت می کنند. پرندگان شکاری مانند عقاب، شاهین و کرکس نیز در قفس های آهنین نگهداری می شوند.

آدرس: اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت
باغ پرندگان
 

تونل آکواریم اصفهان:
بازدید از تونل اکواریم دراین شهر تاریخی و باستانی می تواند تجربه ی هیجان انگیزی را به همراه داشته باشد. این تونل آکواریم اولین تونل آبی ایران است و درآن می توان آبزیان گوناگونی را که ازپنج قاره به این محل آورده شده اند مشاهده کرد. با ورود به این تونل آبی می توان به اعماق اقیانوس ها سفر کرد، انواع و اقسام ماهی ها، کوسه ها، اسب آبی، خرچنگ، خروس ماهی، پیرانا، هشت پا و ماهی های رنگارنگی که درآب شیرین و آب شورزندگی می کنند، دراین آکواریم موجودند.

آدرس: اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان، آکواریم اصفهان
آکواریم
 
 
آرامگاه شیخ عبدالصمد نطنزی
مقبره شیخ عبدالصمد نطنزی در مجاورت مسجد جامع تاریخی و هزار ساله شهر نطنز مجموعه شیخ عبدالصمد نطنزی را تشکیل داده است. نطنز تکه ای از تاریخ است که در قلب کویر بجا مانده است و خوشبختانه در این سیر تاریخی مقبره شیخ عبدالصمد از گزند زمان جان سالم بدر برده و هنوز هم استوار و پابرجاست. نطنز به واسطه قدمت طولانی و سابقه فرهنگ و ادبش آثار باستانی زیادی دارد اما الماس این شهر مسجدی است که مقبره ای قدیمی کنارش جا خوش کرده است. مناره ای بلند که از هر طرف شهر بنگرید پیداست. سازنده این خانقاه خلیفه ماستری بوده و شمس الدین نطنزی این سردر را به همراه خانقاه ساخته است؛ گرچه امروزه اثری از خانقاه باقی نمانده است. مسجد جامع نطنز در کنار خانقاه و آرامگاه شیخ عبدالصمد یک شاهکار تاریخی است که حتما برایتان جذاب خواهد بود.
... بازدید : 70 چهارشنبه 30 مرداد 1398 زمان : 10:02 نظرات (0)

فرانسه یکی از زیباترین کشورهای اروپای غربی است.

 قسمت‌های شمالی و شمال شرقی فرانسه دارای آب‌وهوای معتدل است و علاوه بر این، شاهد جاذبه‌های گردشگری فراوانی در این کشور هستیم. 

 

  همین دو دلیل هستند که باعث شده‌اند، سالانه‌، میلیون‌ها نفر برای گردش به فرانسه سفر می‌کنند.

برج ایفل

دیدنی های فرانسه

برج ایفل پاریس مکانی ایده‌آل برای توریست‌ها است

 

بدون هیچ شکی باید برج ایفل پاریس را یکی از نمادهای فرانسه دانست؛ مکانی که به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب در فرانسه ساخته شد و به واسطه‌ جذابیت‌هایش، مکانی ایده‌آل برای توریست‌ها به شمار می‌رود.


جزیره کرس

جاذبه های گردشگری فرانسه,مکانهای تفریحی فرانسه

جزیره کرس، مکانی جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود

 

 جزیره کرس (Corsica) یکی از جزایر و مکان‌های دیدنی فرانسه است که چهارمین جزیره‌ بزرگ مدیترانه نیز شناخته می‎شود. این منطقه از آب و هوای معتدلی بهره‌مند است و به لطف ساحل زیبا و چشم‎انداز کوهستانی‌اش، مکانی جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود.

مونت سنت میشل 

جاذبه های گردشگری فرانسه,مکانهای تفریحی فرانسه

مونت سنت میشل ، سرشار از جاذبه‌های گردشگری است و سالانه چند صد هزار نفر از آن دیدن می‌کنند


در قرن هشتم، جزیره‌ای در نرماندی فرانسه بنا شد که بعدها به مونت سنت مویشل معروف گردید. این جزیره، سرشار از جاذبه‌های گردشگری است و سالانه چند صد هزار نفر از آن دیدن می‌کنند.

 چیزی که این جزیره را خاص می‌کند، ساختمان آن است که در بالا، صومعه قرار دارد، در پایین فروشگاه‌ها وجود دارند و بعد از آن نیز ماهی‌گیران و کشاورزان مشغول به کار هستند. از این جزیره به عنوان یکی از نمادهای فرانسه یاد می‌شود که در آن، آمیزه‌ای از هنر و تاریخ را می‌توان یافت.

 

باغ ژیورنی

دیدنی های فرانسه

باغ ژیورنی، سالانه حدود نیم میلیون بازدید‌کننده دارد و در آن هر نوع گل و گیاهی یافت می‌شود

 

موزه کلود مونه، نقاش فرانسوی، در ژیورنی در شمال این کشور قرار دارد. به پاس زحمات او، باغی برای او ساخته‌اند که الهام گرفته از نقاشی "نیلوفر آبی” اوست و دیدنش خالی از لطف نیست. این باغ، سالانه حدود نیم میلیون بازدید‌کننده دارد و در آن هر نوع گل و گیاهی یافت می‌شود.

 

قلعه Sully-sur-Loire 

جاذبه های گردشگری فرانسه,مکانهای تفریحی فرانسه

قلعه Sully-sur-Loire، به عنوان مکانی سلطنتی شناخته می‌شود 

 
سالیان بسیاری است که در فرانسه ساخته شده است و به عنوان مکانی سلطنتی شناخته می‌شود؛ با این حال چند سالی می‌شود که مردم عادی نیز می‌توانند در آن حضور پیدا کنند.

از جذابیت‌های این قلعه که در دره لویر واقع شده است، ساختمان‌ها و طراحی بی‌نظیر بخش‌های مختلف آن است.

 

شهر انسی 

دیدنی های فرانسهشهر انسی از زیباترین مناطق سفر بوده و برای گردشگران بسیار مناسب است

 

 شهری است از مناطق وسیع آلپ که بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر از زیباترین مناطق سفر بوده و برای گردشگران بسیار مناسب است.

سواحل شهر نیس   

دیدنی های فرانسه

شهر نیس دارای ساحلی زیبا است که افراد بسیاری روزانه برای گردش، قدم زدن، و تفریح به آن می‌روند

  
نیس یکی از شهرهای ساحلی زیبای مدیترانه است که در فرانسه واقع شده است.

 این شهر دارای ساحلی زیبا که افراد بسیاری روزانه برای گردش، قدم زدن، ورزش کردن و تفریح به آن می‌روند. علاوه بر این، هتل‌های ماسه‌ای و زیبا، مزیت دیگر این مکان به شمار می‌رود. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، سواحل نیس را فراموش نکنید!

کورشول    

دیدنی های فرانسه

کورشول یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی فرانسه و بزرگترین پیست جهان، واقع در منطقه آلپ است

 

کورشول (Val d’Isère) یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی فرانسه و بزرگترین پیست جهان، واقع در منطقه آلپ است. علاوه بر این‌که اسکی در این منطقه لذت‌بخش خواهد بود، نباید از وسعت بسیار آن که از اتصال هفت روستای فرانسه تشکیل می‌شود، گذشت!

 

کاخ ورسای  

دیدنی های فرانسه

کاخ ورسای در دوره لویی چهاردم، در نزدیکی شهر پاریس احداث شده است

 

 کاخ ورسای  در دوره لویی چهاردم، در نزدیکی شهر پاریس احداث شده است و به عنوان بزرگترین کاخ سلطنتی جهان شناخته می‌شود.

 این کاخ از چندین ساختمان زیبا، فضای باز فوق‌العاده، دریاچه مصنوعی، چندین آب‌نمای زیبا و چند تالار (از جمله تالار آینه) تشکیل شده و به همین دلیل نیز منطقه‌ای بی‌نظیر برای توریست‌ها محسوب می‌شود.

 

کولوسئوم  

دیدنی های فرانسه

هر ساله افراد بسیاری به واسطه‌ وسعت زیاد و جذابیت‌های کولوسئوم  از آن دیدن می‌کنند

 
اماکن تاریخی همیشه در میان مردم محبوب بوده‌‍‌اند؛ چه در ایران چه در سایر کشورها! کولوسئوم یا همان تئاتر روم باستان را همه می‌شناسند؛ مکانی که هر ساله افراد بسیاری به واسطه‌ وسعت زیاد و جذابیت‌هایش از آن دیدن می‌کنند. هم ایتالیا و هم مرز فرانسه، به این مکان راه دارند.

... بازدید : 51 چهارشنبه 23 مرداد 1398 زمان : 18:29 نظرات (0)

سیستم حمل و نقل کوالالامپور از بهترین و مجهزترین سیستم های جهان است؛ این شهر شبکه ای عظیم از اتوبوس، مترو، تاکسی های و خودورهای کرایه ای در اختیار مسافران قرار می دهد.

آشنایی با سیستم حمل و نقل هر شهر قبل از سفر نکته ای بسیار مهم و اساسی هست! در برخی از شهرها هزینه های مربوط به سیستم حمل و نقل به اندازه ای گران است که ممکنه تمام برنامه ریزی های شما برای سفر و گردشگرتون رو بهم بریزه؛پس لازمه تا اطلاعاتی این خصوص داشته باشید. سیستم حمل و نقل کوالالامپور از زیر ساخت های چندگانه بسیار پیشرفته و پیچیده ای ساخته شده است و جالبه بدانید که یکی از بلندترین سیستم های مترو اتوماتیک “بدون راننده”در جهان به شمار می رود؛ این خط مترو «کلانا جایا» نام دارد.

به شما این اطمینان را می دهیم که در پایان این مطلب به طور کامل برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی کوالالامپور آماده شده اید.

سیستم حمل و نقل کوالالامپورآشنایی با سیستم حمل و نقل کوالالامپور

کوالالامپور، پایتخت مدرن و جذاب کشور مالزی است که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. نکته ای لازم در ابتدا بدانید این است که کوالا به نسبت دیگر شهرهای مالزی گران تر است و به همین دلیل لازمه قبل از سفر برنامه ریزی مشخصی برای بودجه مورد نظرتون به این شهر در نظر داشته باشید. یکی از مهمترین مواردی که باید حتما از قبل به فکر آن باشید راهنمای استفاده از سیستم حمل و نقل کوالالامپور و هزینه های مربوط به آن است.

برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی کوالا از جمله گزینه های پیش رویتان عبارت از قطار کلیا اکسپرس، قطار سبک شهری، قطار الکترونیک، مونوریل، اتوبوس، تاکسی و اتومبیل های کرایه ای هستند.

نکته ی قابل توجه در خصوص جابه جایی در شهر کوالا این است که به دلیل ترافیک سنگینی که در این شهر وجود دارد، اغلب گردشگران ترجیح می دهند پای پیاده به مقصد خودشان بروند.

متروهای کوالالامپورقطارهای کوالالامپور، راحت ترین راه برای سفرهای درون شهری

قطار کلیا اکسپرس

برای سفر از مرکز شهر کوالالامپور به دو فرودگاه اصلی آن و برعکس یکی از بهترین گزینه ها برای مسافران قطار کلیا اکسپرس است. این قطارها یکسره هستند و مجهز به سیستم تهویه، صندلی های راحت، انبار مخصوص چمدان ها و اینترنت وای فای پر سرعت می باشند.

در ساعت های اوج شلوغی این قطارها هر ۱۵ دقیقه یکبار و در روزهای شنبه هر ۲۰ دقیقه یکبار فعال است. لازمه بدانید که اولین ساعت حرکت این قطار در ساعت ۵ صبح و آخرین ساعت حرکت آن ساعت ۱ بامداد است. برای استفاده از قطار کلیا اکسپرس در روزهای جمعه و یکشنبه باید بدانید که بین ساعت های ۶ تا ۹ و ۱۶ تا ۲۲ بسیار شلوغ است و باید تحملتان را بالا ببرید.

تمامی قطارهای این مسیر در ساعات بعد از نیمه شب ۳۰ دقیقه توقف دارند.

قیمت بلیط یک طرفه ۵۵ هزار تومان و بلیط دو طرفه ۱۰۰ هزار تومان است.

شرکت ریلی کلیا اکسپرس خدمات خودش را تا درب منزل یا هتل مسافران هم ارائه می دهد که برای آن هزینه ای جداگانه دریافت می کند. در این نوع خدمات شرکت با لیموزین های خود مسافران را به همراه تمامی بارهایشان به مقصد مورد نظرشان می رسانند.

قطارهای شهری در کوالالامپورقطار سبک شهری

بعد از قطارهای کلیا اکسپرس که در بالا به آن ها اشاره کردیم، نوبت به قطارهای LRT می رسد. این قطارهای در دو مسیر اصلی شهر کوالا به ترتیب خط کلانا جایا LRT و خط آمپانگ LRTفعال هستند.

زمان شروع به کار این قطارها از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب است و هر ۱۵ دقیقه یک قطار عبور می‌کند. اوج شلوغی در ساعات ۷ الی ۹ و ۱۷ الی ۱۹ است که کارمندان برای برگشت به منزل از این مسیرها استفاده می‌کنند.

مونوریل

از دیگر گزینه هایی که در سیستم حمل و نقل ریلی شهر کوالالامپور قرار دارد، مونوریل است. شاید کمتر از بقیه موارد اسم این سیستم را شنیده باشد، در واقع مونوریل یک شبکه قطار بسیار ساده اما کاربردی است  که بین مرکز حمل و نقل اصلی شهر، کی‌.ال سنترال و تی تی وانگسا (Titiwangsa) در مرکز کی‌.ال فعالیت می‌کند. .

ساعت فعالیت مونوریل در کوالالامپور از ساعت ۶ صبح تا ۲۴ بعد از ظهر است و در ساعات اوج شلوغی هر ۵ دقیقه یکبار مونوریل از ریل مربوطه عبور خواهد کرد. هزینه ی استفاده از مونوریل حدود ۱۲۰۰ تومان است. به منظور خرید بلیط مونوریل می توانید به دستگاه های مخصوصی که در ابتدای محل ورودی به ایستگاه قطار قرار دارند استفاده کنید.

مونوریل در کوالالامپورقطار اتوماتیک MRT SBK

آخرین قطاری که در مطلب سیستم حمل و نقل کوالالامپور می خواهیم معرفی کنیم، قطارهای اتوماتیک MRT SBK است. این قطارهای برای رفت و آمد از مرکز شهر به نقاط مختلف شهر بهترین گزینه ی انتخابی هستند. قطارهای MRT SBK مسیری حدود ۵۱ کیلومتر را در بر می گیرند و دارای ۳۱ ایستگاه می باشند. در تمامی ایستگاه امکاناتی نظیر آسانسور و رمپ برای معلولان، پله برقی، مراکز خدمات مشتری، دستگاه ‌های فروش بلیط، اتاق نماز و سرویس بهداشتی وجود دارد.

این قطارها در مسیر سونگای بلو به کاجانگ است و قیمت بلیط های تک سفره آن از ۱۲۰۰ تومان شروع می شود. برای خرید آن ها می توانید نزد دستگاه های فروش بلیط که در این ایستگاه مستقر هستند بروید. ساعت شروع حرکت این قطارها هر روز از ساعت ۶ صبح است. به طور کلی ایستگاه ‌های MRT از دوشنبه تا جمعه در نیمه شب و در آخر هفته در ساعت ۲۳ تعطیل هستند.

آشنایی با نقشه مترو کوالااتوبوس، پرکاربردترین وسیله نقلیه جهان

در شهر کوالا، اتوبوس های تندرو یا متروباس هم جز گزینه های پرطرفدار در سیستم حمل و نقل کوالالامپور هستند که افراد و به خصوص مسافران از آن استفاده می کنند. اگر بخواهیم کمی واضح تر درباره فعالیت اتوبوس های کوالالامپور بگوییم اینطور بیان می شود این وسیله حمل و نقل به ۴ بخش مختلف تقسیم می شود.

باس بندر (اتوبوس شهر): اتوبوس هایی که در اطراف مرکز شهر کوالا فعال هستند و هزینه استفاده از آن ها حدود ۱۰۰۰ تومان است.

باس اوتاما: اگر می خواهید از مرکز شهر به حومه های شهر کوالا بروید، باس اوتاما گزینه بسیار خوبی می تواند برایتان باشد. هزینه استفاده از آن ها حدود (۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان) است.

باس تمپاتان (اتوبوس محلی): همانطور که اسم این اتوبوس های پیداست، محل فعالیت آن ها حومه شهر است، هزینه استفاده از آن ها حدود ۱۰۰۰ تومان است.

باس اکسپرس: هر زمان اسم اکسپرس را شنیدید، بدانید که منظور اتوبوس های تندرو هستند. برای رسیدن به نقاط دور در حومه شهر می توانید از این اتوبوس ها استفاده کنید، هزینه استفاده از آن ها حدود ۳۸۰۰ تومان است.

اتوبوس های کوالالامپوردر مالزی یکسری اتوبوس رایگان به نام GO-kl هم هستند!

ناگفته نماند یکسری اتوبوس های رایگان دیگری هم به نام گو- کی ال (GO-kl) در شهر کوالالامپور وجود دارد که چهار مسیر مدور در اطراف شهر را شامل می شود. برای اینکه این اتوبوس های را سوار شوید می توانید به ایستگاه های آن که آن کی.ال.سی.سی، برج کی.ال، سنترال کی.ال، موزه ملی و میدان مردکا است بروید. در زمان اوج شلوغی هر پنج دقیقه یک اتوبوس عبور می ‌کند، در بقیه ایام به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می‌ رسد.

متروباس های کوالا را از دست ندهید!

یک شرکت خصوصی در زمینه حمل و نقل عمومی در شهر کوالالامپور از سال ۱۹۹۲ آغاز به کار کرده است که نام آن متروباس نشنال واید (Metrobus Nationwide) است. بعد از اتوبوس های سریع السیر، متروباس ها به عنوان دومین اپراتورهای سریع السیر کوالالا معرفی می شوند.

بعد از اتوبوس های سریع السیر، متروباس ها به عنوان دومین اپراتورهای سریع السیر کوالالا معرفی می شوند.تاکسی، معروف ترین وسیله حمل و نقل در هر مقصدی

در شهر کوالالامپور تاکسی هایی متفاوتی با رنگ های قرمز-سفید، زرد-آبی، سبز یا زرد در سطح شهر فعال هستند و اکثرا دارای کولر هستند. ایستگاه های تاکسی در سراسر شهر هستند و اغلب موارد صف های طولانی را در آن ها شاهد هستید. تاکسی ها در این شهر زمانی که شما جلویشان دست تکان دهید تنها در شرایط مناسب توقف می کنند که البته در مواقع بارانی این موضوع تشدید می شود.

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۳ رینگیت و به ازای هر یک کیلومتر۱٫۵۰ رینگیت به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۲۵ رینگیت باید پرداخت نمایید.

سعی کنید همیشه قبل از اینکه بخواهید سوار تاکسی در شهرهای کشور مالزی شوید، دقیقا مقصدی که می خواهید بروید را به آن ها بگوییم. دلیل اینکار هم این است که بعضی از راننده های مالایی اطلاعات جغرافیایی ضعیفی دارند؛ در رابطه با هزینه هم در همان بدو ورود با راننده کنار بیایید.

جلوی هتل ها و مراکز توریستی هم می توانید به راحتی تاکسی پیدا کنید چرا که به وفور در این مناطق تاکسی توقف کرده است.

البته برای پیدا کردن تاکسی اینترنتی هم لازمه بدانید که در شهر کوالالامپور دو اپلیکیشن گرب (Grab) و یوبر (Uber) فعال هستند. اگر نحوه ی استفاده از اپلیکیشن های تاکسی یاب را نمی دانید ما در یک مطلب به نام راهنمای کامل استفاده از اپلیکیشن های تاکسی یاب هم به معروف ترین برنامه های تاکسی یاب را معرفی کردیم و هم نحوه استفاده از آن ها را توضیح داده ایم.

انواع تاکسی های شهر کوالالامپوردر کوالالامپور ماشین کرایه کنید و خودتان کارگردان سفرتان باشید

اگر تمام راه هایی که در بالا گفتیم را دوست نداشتید یا برایتان سخت بود می توانید اقدام به کرایه خودرو در شهر کوالا مالزی بنمایید. برای رانندگی در این شهر لازمه بدانید که سیستم یک طرفه گیج کننده و علائم راهنمایی ضد و نقیضی در آن وجود دارد پس قبل از کرایه خودرو این موضوع را حتما مد نظر داشته باشید.

اخذ گواهینامه رانندگی بین المللی اجباری است!

گواهینامه های رانندگی خارجی برای ماشین های کرایه ای مورد نیاز است. یک گواهینامه رانندگی بین المللی (که توسط دولت کشور اصلی باید ترجمه شده و معتبر باشد و نوع دسته بندی گواهی نامه وسیله نقلیه در آن مشخص شده باشد) معمولا توسط شرکت های کرایه خودرو محلی مطالبه نمی‌شود اما به شما توصیه می‌کنیم که یک گواهی نامه معتبر ترجمه شده همراه داشته باشید.

در صورتی که برای خودرو هر گونه سوالی داشتید می توانید مطلب راهنمای کرایه خودرو در مالزی را مطالعه کنید.

کرایه خودرو در کوالاحال که مطلب به پایان رسید، امیدواریم که توانسته باشیم به سوالات شما در خصوص سیستم حمل و نقل کوالالامپور که پایتخت مدرن کشور مالزی هست پاسخ داده باشیم؛ در صورتی که تجربه استفاده هر کدام از وسایل نقلیه در این شهر را داشتید با ما و دیگر مخاطبان در میان بگذارید، پیشاپیش از تعامل شما سپاسگذاریم.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 51
  • بازدید سال : 685
  • بازدید کلی : 4,123